فارس دی پی آر استفاده از فناوری خودرو متصل برای اولین‌بار در صنعت خودرو کشور - فارس دی پی آر

به گزارش بازرگانی مهر به نقل از سایپا، «گروه خودروسازی سایپا» و «همراه اول» با امضای تفاهم نامه برای هوشمندسازی صنعت حمل و نقل و تولید خودروهای متصل، زمینه ورود این سطح از تکنولوژی برای اولین بار به صنعت خودرو کشور را فراهم آوردند.

این تفاهم نامه همکاری به امضا سید جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) رسید تا بر اساس آن تولید و عرضه یک میلیون خودرو متصل توسط سایپا در سه سال آینده هدف‌گذاری شود.

تولید یک میلیون خودرو متصل سایپا در سه سال آینده

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اقدامات سایپا در دو سال اخیر برای ایجاد تحول و توسعه در سبد محصولات خود، اظهار کرد: ما در شرایطی تولید پراید را متوقف کردیم که این محصول، پرتیراژترین خودرو ساخت داخل بود و حذف آن از چرخه تولید می‌توانست از نظر اقتصادی و تیراژ تولید سایپا را با مشکل مواجه کند.

سید جواد سلیمانی ادامه داد: با وجود شرایط سخت تحریمی و محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، سایپا برنامه‌های خود برای جایگزینی محصولات جدید به جای پراید را با موفقیت اجرا کرد و برای اولین بار در تاریخ صنعت خودرو ایران موفق شد سه محصول جدید را در یکسال تولید و به بازار عرضه کند.

سلیمانی با بیان اینکه کاهش تیراژ ناشی از توقف تولید پراید و حذف خودروهای مونتاژی مشترک با شرکای خارجی، با تولید خودروهای کاملاً داخلی سایپا جبران شد، افزود: امیدوار هستیم که در سال‌های آینده با افزایش تولید و البته ایجاد تقاضای بیشتر داخلی و صادراتی به تولید سالانه بیش از ۷۰۰ هزار و حتی یک میلیون دستگاه خودرو در سال برسیم.

وی افزود: برای تحقق این برنامه نیازمند تولید خودروهایی جدید، باکیفیت و مطابق با استانداردهای روز جهانی هستیم که نشانه‌هایی از آن را در محصول جدید گروه خودروسازی سایپا (شاهین) مشاهده می‌کنید که صفر تا صد طراحی و تولید این خودرو توسط مهندسان و متخصصان داخلی انجام و به نماد تحول در صنعت خودرو ایران تبدیل شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه روند رسیدن از تولید پراید به شاهین، یک تغییر نگاه و نگرش در سایپا ایجاد کرده است، ادامه داد: در ادامه این روند، موضوع تولید خودرو متصل در دستور کار سایپا قرار گرفته و امروز با امضای این تفاهم نامه گام نخست برای تولید یک میلیون خودرو متصل در سه سال آینده را با همکاری همراه اول برخواهیم داشت.

سلیمانی اظهار کرد: علاوه بر تولید خودرو متصل، اقدامات و برنامه‌های دیگری را نیز در سایپای نوین دنبال می‌کنیم تا بتوانیم در مدت زمانی کوتاه، علاوه بر تغییر ذهنیت جامعه نسبت به خودروسازان داخلی، زمینه افزایش رضایت مشتریان را نیز فراهم آوریم.

تولید خودرو متصل با هدف ارتقای سطح زندگی مردم

مدیرعامل همراه اول نیز در این مراسم در گفت وگو با خبرنگار سایپانیوز گفت: برنده تفاهم نامه امروز، کاربران و مشتریان محصولات شرکت سایپا هستند زیرا نصب تجهیزات مدنظر روی خودروها و اتصال به شبکه برای اولین بار در کشور به صورت تجاری به بهره‌برداری می‌رسد که مزایای زیادی برای مشتریان دارد که نظارت‌های فنی بر خودرو به صورت شبکه ای، از جمله مهمترین آنهاست.

مهدی اخوان بهابادی ادامه داد: بر اساس این فناوری می‌توان صاحب خودرو را در مراحل اولیه بروز مشکل در جریان نقص‌های احتمالی قرار داد و از ورود خسارت‌های بیشتر و زیان‌های جانی و مالی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به سهم بازار ۶۰ درصدی همراه اول در رقابت با سایر اپراتورهای تلفن همراه و در اختیار داشتن ۲۰ میلیون مشترک دائمی که منحصر به فرد تلقی و منجر به اعتباربخشی شده است، اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون سیم کارت در دست مردم داریم که سرانه آن حدوداً معادل ۱.۲ سیم کارت به ازای هر نفر می‌شود.

اخوان با تأکید بر اینکه سال گذشته مصرف اینترنت در شبکه همراه اول رشد ۸۰ درصدی به نسبت دو سال قبل داشته است، تصریح کرد: زندگی مردم امروز بیش از هر زمان دیگری با فضای مجازی گره خورده است و لذا شاهدیم زمانیکه با قطعی برق گسترده مواجه شدیم، مردم دیگر زمانی قادر به تحمل شرایط نبودند که برق سایت‌های ارتباطی نیز قطع و اینترنت در دسترس شأن نبود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران خاطر نشان کرد: از سویی دیگر در حالی که برخی روستاهای کشور همچنان با مشکلاتی در زمینه آب آشامیدنی مواجه هستند، اما درخواست با اولویت نمایندگان مردم آنجا توسعه اینترنت در آن روستاهاست.

اخوان بهابادی از پیش بینی اپراتور در حوزه اینترنت اشیا و اتصال نمایی دستگاه‌ها طی چند سال آینده خبر داد و گفت: بحث اصلی جلسه امروز حول خودروهای متصل است. یکی از قابلیت‌های کلیدی خودروهای متصل امکان رصد در لحظه اطلاعات خودرو است که همین موضوع با ارائه گزارشی از وضعیت، هزینه‌های احتمالی آینده را کاهش می‌دهد.

وی افزود: با این داده‌ها می‌توان نقص‌های فنی را ملاحظه کرد و آلارم های لازم را به راننده داد؛ علاوه بر این با اجرایی شدن این پروژه کمک بزرگی به حوزه راهداری کشور خواهد شد تا نقاط حادثه خیز را با مانیتور کردن اطلاعات حاصل از این خودروها کشف کنند.

مدیرعامل همراه اول همچنین اشاره‌ای به پروژه هوشمندسازی جاده‌های بخش فنی همراه اول و ارتباط آن با خودروهای متصل داشت و ابراز کرد: برآیند این پروژه‌ها، خیر و برکات فراوانی برای مردم خواهد داشت و باعث ارتقای سطح زندگی آنان از نظر کیفی خواهد شد.

اتصال دائمی خودرو با مراکز امدادی و پشتیبانی

گفتنی است، بر اساس این تفاهم همکاری، هوشمندسازی صنعت حمل و نقل شهری و بین شهری با هدف کاهش هزینه‌ها، ارائه محصولات متنوع و افزایش کارایی، غلبه بر مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف انرژی و در نهایت ایجاد بازارهای جدید در عرصه خودروهای متصل هوشمند صورت پذیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 371 views بار دسته بندی : بازار تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها