فارس دی پی آر دستگاه سنجش غلظت محلول های مختلف ساخته شد - فارس دی پی آر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، وهاب سلگی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: «رفرکتومتر» برای اندازه‌ گیری و نمایش غلـظت محلول‌های شفاف و غیر شفاف در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و واحدهای کنترل کیفی کارخانجات صنعتی طراحی شده است.

وی افزود: سهولت استفاده، دقت و قابلیت اطمینان بالا در اندازه‌گیری، دستگاه رفرکتومتر ایران‌ساخت را به یک انتخاب مناسب برای صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی و مراکز تحقیقاتی تبدیل کرده است.

به گفته مدیر این شرکت دانش بنیان، این تجهیز آزمایشگاهی، با اندازه‌گیری ضریب شکست نور و انجام محاسبات پیچیده و چند مرحله کالیبراسیون، غلظت نمونه مورد نظر را در واحد بریکس و ضریب شکست اندازه‌گیری می کند.

وی گفت: تمامی مدل های رفرکتومتر برای گستره وسیعی از کارکردها از جمله صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع شیمیایی، صنایع پتروشیمی، صنایع نوشیدنی و بهداشتی مناسب است.

سلگی ادامه داد: رفرکتومتر آزمایشگاهی وسیله ای برای اندازه‌ گیری دقیق غلظت و ضریب شکست محلول ها در واحد بریکس که در صنایع مختلف تولیدی و تبدیلی و همچنین در آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کاربردهای فراوانی دارد. اندازه‌گیری غلظت برخی از اسیدها و مواد معدنی غیرآلی، آمونیاک، الکل، روغن‌های صنعتی، محصولات و حلال‌های آلی، محلول‌های نمکی، برخی از چسب‌ها و رنگ‌ها به‌واسطه رفرکتومتر ممکن می شود.

وی اضافه کرد: در صنایع موتور و وسایل نقلیه اندازه‌گیری غلظت ضدیخ، روان کننده‌ها و روغن‌ها از رفرکتومتر استفاده می شود. کنترل غلظت برخی از محلول های پسماند از جمله مواردی است که رفرکتومتر در آن کاربرد دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 21 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.