فارس دی پی آر ویروس کرونای خانوادگی و فامیلی چهره جدید کرونا - فارس دی پی آر

به گزارش «سایت عروس بروز» به نقل از خبرگزاری صداوسیما دکتر مسعود مردانی در برنامه تیتر امشب شنبه شب شبکه خبر افزود: از سه هفته پیش با جهشی که در ویروس کرونا اتفاق افتاد روند ابتلا به کرونا از ۳ تا ۹ برابر افزایش داشته است.

وی گفت: اکنون عمده بیماران خانوادگی و فامیلی هستند و فردی که ابتدا به ویروس مبتلا شده به طور دقیق موارد و مقررات بهداشتی را رعایت نکرده و این موجب ابتلای سایر افراد خانواده شده است.

متخصص بیماری‌های عفونی افزود: افراد کرونایی بدون علامت می‌توانند به اندازه افراد کرونایی با علامت، موجب انتقال ویروس کرونا باشند.

دکتر مردانی گفت: کافی است ۱۵ دقیقه با یک کرونایی در تماس باشید مطمئن به کرونا مبتلا می‌شوید بنابراین هرگونه مریضی تب دار، کرونا است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.

وی افزود: کرونای فعلی بسیار عجیب و غریب است بنابراین هریک از نشانه‌ها می‌تواند علامتی از بیماری کرونا باشد.

متخصص بیماری‌های عفونی در ادامه افزود: همزمان با شیوع کرونا استفاده از ماسک در ۱۵ تیر اجباری شد که بعد از آن نیز بیشتر مردم از ماسک استفاده می‌کنند بنابراین درصد استفاده از ماسک در تهران به بالای ۸۰ درصد رسیده است که این می‌تواند علت کاهش ابتلا و بستری در بیمارستان‌ها باشد.

وی گفت: مراجعه کنونی به بیمارستان‌ها و بستری در بخش‌های آی سی یو نتیجه سفر در نیمه دوم تیرماه است بنابراین می‌توان با زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از روند شیوع بیماری جلوگیری کرد.

متخصص بیماری‌های عفونی افزود: کرونا ممکن است تا زمان طولانی با ما همراه باشد بنابراین باید زندگی با کرونا را یاد بگیریم.

وی گفت: جویدن آدامس می‌تواند موجب تاخیر در ابتلا به بیماری کرونا باشد، قرقره کردن آب و نمک نیز می‌تواند موجب جلوگیری از ابتلا به کرونا باشد، اما شستن دست‌ها صدبرابر بیشتر از این‌ها موثر است که باید جدی گرفته شود.

متخصص بیماری‌های عفونی افزود: برخی قرص‌های درمان بیماران اچ آی وی نیز برای تخفیف علائم کرونا اثر حفاظتی دارد.

دکتر مردانی گفت: دارو‌های تجویزی و تزریقی که برای بیماران استفاده می‌شود دارو‌های وارداتی بوده است که اکنون شرکت‌های ایرانی این دارو‌ها را ساخته اند و این دارو‌ها آخرین هربه فعلی در مقابله باکروناست، ولی درمان صد درصدی ثابت نشده است.

وی افزود: هنوز سازمان بهداشت جهانی واکسن کرونا را تایید نکرده است پس تا تاییدیه این سازمان را نداشته باشد نمی‌تواند استفاده شود البته استفاده از واکسن، نافی زدن ماسک، رعایت نکردن مقررات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیست.

متخصص بیماری‌های عفونی در ادامه گفت: در فصل تابستان متوجه شدیم الگوی بیماری نسبت به اسفند و فروردین تغییر کرده است و اکنون بیماری، بیشتر با تهوع، سردرد و مشکلات گوارشی همراه است و جوانان و کودکان بیشتر به بیماری کرونا مبتلا شده اند بنابراین مادران باید بیشتر مراقب کودکان و نوجوانان باشند.

دکتر مردانی گفت: ثابت شده انتقال ویروس از موارد کرونای بدون علامت هم عرض کرونای علامت دار است.

وی افزود: اطمینان تست حلقی ۶۰ درصد است بنابراین با یک تماس با کرونایی‌ها شانس ابتلا به کرونا بسیار بالاست.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: سال گذشته ۲ میلیون دز واکسن آنفلوآنزا در دو ماه استفاده شد بنابراین امسال ۱۰ میلیون دز واکسن وارد شده است و مردم نگران نباشد.

وی افزود: افراد بالای ۶۰ سال، کودکان، بیماران قلبی، بیماران دیابتی و .. باید حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند تا در شروع فصل پاییز با پیشگیری از آنفلوآنزا، ابتلا به کرونا نیز کاهش داشته باشد.

دکتر مردانی در آخر باز هم تاکید کرد مردم از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 29 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.