فارس دی پی آر آزمایش روسیه فضانوردان را در معرض خطر قرار داد - فارس دی پی آر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، به طور دقیق‌تر طی این عملیات یک موشک ضدماهواره صعود مستقیم (direct ascent anti satellite missile) به سمت ماهواره‌ای ارسال شد تا آن را نابود کند. این اقدام بیش از ۱۵۰۰ تکه زباله فضایی بزرگ و قابل ردیابی و هزاران زباله کوچک‌تر به وجود آورد.

در پی انتشار زباله‌های فضایی ناشی از این اقدام، ۴ فضانورد آمریکایی، یک فضانورد آلمانی و دو فضانورد روس ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی به طور موقت مجبور شدند وارد کپسول‌های پارک شده در ایستگاه فضایی شوند تا از خطر برخورد زباله‌های فضایی با ISS در امان بمانند.

بیل نلسون مدیر ناسا نیز اعلام کرد از آزمایش موشک فضایی روسیه که ابری از زباله‌های فضایی ایجاد کرده و فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی را مجبور کرده برای گریز از این وضعیت اقدامی انجام دهند، خشمگین است.

در بیانیه او آمده است: روسیه سابقه‌ای طولانی در حوزه سفر فضانوردان به فضا دارد. به همین دلیل نمی‌توان باور کرد روسیه نه تنها فضانوردان آمریکایی، بلکه فضانوردان روسی حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی و همچنین فضانوردان چینی در ایستگاه فضایی این کشور را در معرض خطر قرار داده است.

وزارت امورخارجه آمریکا تأیید کرد زباله‌های فضایی مربوط به یک ماهواره قدیمی روسی هستند که به وسیله موشک نابود شده اند. ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: این اقدام خطرناک بوده است.

به گفته ناسا خطر برخورد با زباله‌های فضایی طی دو روز آینده همچنان زیاد است و فعالیت‌های فضانوردان از جمله تحقیقات علمی را مختل می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها