فارس دی پی آر آمریکا: متحدان واشنگتن مسئولیت شهروندان داعشی را بپذیرند - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نشست ائتلاف ادعایی مبارزه با داعش که به میزبانی رُم برگزار شد؛ از متحدان واشنگتن خواست، مسئولیت شهروندان خود را که به دلیل عضویت در داعش بازداشت شده اند؛ پذیرفته و آنها را به کشورهایشان باز گردانند.

او مدعی شد که در حال حاضر، ۱۰ هزار نفر از اعضای داعش در اسارت شبه نظامیان کرد شمال سوریه هستند و تداوم نگهداری از آنها در این شرایط، عملا ممکن نیست.

پیشتر، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا هم خواستار آن شده بود که متحدان واشنگتن هزینه نگهداری، محاکمه و بازپروری شهروندان داعشی خود را بپردازند حال آنکه کشورهای اروپایی عضو ائتلاف، از پذیرش چنین مسئولیتی امتناع می کنند.

وزرای خارجه ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش در حالی در رُم تشکیل جلسه دادند که این گروه تروریستی راه خود را به آفریقا و افغانستان نیز باز کرده و دیگر محدود به سوریه و عراق نیست.

اعضای ائتلاف و در رأس آنها آمریکا، بخشی از حضور بلند مدت در غرب آسیا و شمال آفریقا (خاورمیانه) را به اسم مبارزه ادعایی با داعش توجیه می کنند حال آنکه در عمل، با سنگ اندازی در مسیر گروه های مقاومت عراق و سوریه، باعث تقویت هر چه بیشتر تروریسم در منطقه شده اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 157 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها