فارس دی پی آر ایجاد ۱۶ شعبه مشترک دانشگاهی در خارج از کشور - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، بر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت علوم، در راستای حمایت از دانشگاه‌ها به منظور راه اندازی شعب خارج از کشور با تأکید بر حضور در کشورهای منطقه، از سال ۱۳۹۲ تا کنون، ۱۶ مرکز آموزش عالی در خارج از کشور ایجاد شده است.

همچنین در راستای «توسعه کرسی‌های زبان فارسی در دانشگاه‌های خارج از کشور»، ۵۹ کرسی زبان فارسی توسط وزارت علوم اداره می‌شود که ۵۸۹۰ دانشجو در آنها تحصیل می‌کنند.

ایجاد دانشگاه تک جنسیتی مشترک الزهراء و دانشگاه کوفه، دانشگاه مشترک امیرکبیر و تکنولوژی بغداد، شعبه دانشگاه فنی –حرفه ای در اقلیم کردستان عراق و در کابل جزو برنامه‌های آتی است که اجرایی خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های اجرایی در حوزه بین المللی می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک دانشگاه‌های ایرانی با دانشگاه‌های خارجی اشاره کرد که هدف از راه اندازی و طراحی دوره‌های مشترک آموزشی با مشارکت دانشگاه‌های داخل و دانشگاه‌های معتبر جهانی، رشد کیفی دانشگاه‌های داخل و رساندن آنها به تراز جهانی است. این دوره‌ها عمدتاً در مقطع دکتری و گاهی هم در مقطع کارشناسی ارشد تعریف می‌شوند. دوره‌های مشترک آموزشی با مشارکت دانشگاه‌های داخل و دانشگاه‌های معتبر جهانی به ۲۵ مورد در سال ۱۳۹۷ رسید.

بنا به گزارش معاونت آموزش وزارت علوم از این سال تاکنون ۵۵ دوره مشترک با دانشگاه‌های خارج از کشور در مقطع کارشناسی ارشد و ۶۱ دوره مشترک در مقطع دکتری نیز برگزار شده است. عمده این دوره‌ها در رشته‌های مهندسی پزشکی، مهندسی مکانیک، کامپیوتر، برق، فناوری فرهنگی، مهندسی نقشه برداری و…صورت پذیرفته است. ضمن آنکه در سال ۲۰۱۹ دوره‌های مشترک آموزشی با افزایش ۱۷ درصدی رو به رو بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : حوزه و دانشگاه تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها