فارس دی پی آر تحول در صنعت خودرو با تصمیم مدیران سایپا برای تأمین قطعات در داخل - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در خصوص سیاست مجلس در قبال صنعت خودرو اظهار داشت: بر اساس طرحی که در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است سیاست مجلس در قبال صنعت خودرو یک سیاست حمایتی است و نمایندگان مجلس تأکید دارند باید از این صنعت در جهت افزایش تولید در کشور حمایت شود.

وی با بیان اینکه مجلس خواهان بورسی کردن خودرو است، افزود: بر این اساس خودرو باید در بازار بورس عرضه و بر اساس رقابت منطقی و در فضای شفاف قیمت‌گذاری شده و به فروش برسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: مشکلی که امروز در صنعت خودرو وجود دارد این است که بین عرضه و تقاضا فاصله وجود دارد و در همین راستا قسمتی از نقدینگی کشور به سمت سوداگری سوق داده می‌شود و همین خود باعث افزایش قیمت خودرو شده و خودرو را از دسترس اقشار متوسط و ضعیف جامعه دور کرده است.

محبی نجم‌آبادی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار قطعه‌ساز در داخل کشور داریم، گفت: توانایی و ظرفیت‌های خوبی برای تولید قطعات در داخل کشور وجود دارد اما متأسفانه هزینه تولید قطعات نسبتاً بالا است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی تأکید کرد: به دلیل افزایش بهای ارز، قیمت برخی قطعات اولیه خودرو بالا رفته و این موضوع بر قیمت خودرو تأثیر گذاشته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در همین زمینه به اقدام شرکت سایپا برای تأمین قطعات خودرو در داخل اشاره کرد و ادامه داد: اقدام سایپا برای تأمین قطعات خودرو در داخل و استفاده از توان و ظرفیت‌های داخلی به خصوص ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید خودروی ملی بسیار خوب بوده است.

وی افزود: انعقاد قرارداد شرکت سایپا با وزارت دفاع و زیرمجموعه‌های آن می‌تواند موجب تحول در صنعت خودرو شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 379 views بار دسته بندی : بازار تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها