فارس دی پی آر تشدید محدودیت های کرونایی در گراش/ابتلای جوانان به کروناویروس - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، مجید غلام‌پور ظهر سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا ضمن هشدار نسبت به عادی انگاری کرونا از سوی مردم و مسئولین، گفت: عادی انگاری نسبت به کرونا شرایطی خطرناک و بلایی برای سلامت و جان مردم است و نباید به گونه‌ای رفتار شود تا زحمات کادر بهداشت و درمان برای کنترل این بیماری هدر برود.

وی افزود: با مدیرانی که به هر دلیل در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا بی توجهی و کوتاهی می‌کنند برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در گراش با اشاره به افزایش نگران کننده آمار مبتلایان به ویروس کرونا در گراش گفت: دورهمی ها، مهمانی‌ها، تجمعات و جشن‌های خانوادگی مهمترین عامل افزایش این ویروس در شهرستان هستند و برگزاری هرگونه تجمع و آئین شادی و عزا در راستای پیشگیری از انتقال کرونا ممنوع و با برگزار کنندگان این گونه دورهمی‌ها برخورد جدی می‌شود.

فرماندار گراش حفظ سلامت مردم را اولویت شهرستان عنوان کرد گفت: در شرایط فعلی، اولویت اصلی ما حفظ سلامت مردم است و تحقق اقدامات و برنامه‌هایی که برای کاهش ابتلای مردم به کرونا پیش بینی می‌کنیم، در گروی عزم جدی احاد مردم در جامعه است.

این مقام مسئول از آغاز طرح تشدید نظارت و بازرسی بر اماکن و اصناف گروه‌های ۴ گانه در این شهرستان خبر داد و گفت: با اعلام ستاد مقابله با کرونای کشور، هم‌اکنون وضعیت کرونا در این شهرستان قرمز است، بر این اساس، مصوبه‌ها ودستورالعمل‌های مربوطه در این شهرستان اعمال می‌شود.

اجرای جریمه تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در دستور کار ستاد مقابله با کرونای گراش

غلام پور با تاکید بر اینکه محدودیت و جریمه تردد شبانه در گراش با جدیت اجرا می‌شود، تصریح کرد: تردد خودرو در داخل شهر گراش از ساعت ۲۲ تا سه بامداد به منظور مقابله با شیوع کرونا تا اطلاع بعدی مشمول اعمال قانون و جریمه می‌شود.

آمار جوانان بستری در بخش کرونای گراش نگران کننده است

در ادامه این نشست، رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش نیز آمار بستری جوانان در پیک جدید مبتلا به کرونا در شهرستان را نگران کننده دانست و افزود: در موج اول اغلب کسانی که با کرونا درگیر می‌شدند افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای بودند ولی هم اکنون بسیاری از تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران جوان اشغال شده که دچار عوارض حاد هستند و این جای نگرانی دارد.

احمد عبدالهی اظهار کرد: از ابتدای این همه گیری تا امروز ،۳۰ هزار و ۶۵ تست تشخیصی مولکولی از افراد مشکوک به کرونا در شهرستان گراش گرفته شده که منجر به شناسایی ۵ هزار و ۴۷۸ بیمار مثبت قطعی شده است.

وی با بیان ین که در ۴۸ ساعت گذشته تعداد ۵۸ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در شهرستان شناسایی شده است، افزود: طی دو روز گذشته یک مورد فوتی و در مجموع جان باختگان این بیماری در گراش به ۳۸ تن رسیده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش ابراز کرد: در حال حاضر تعداد ۲۸ نفر مبتلا به کرونا در مرکز درمانی شهرستان بستری هستند، تصریح کرد: تعداد ۷ نفر از بیماران در آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی از دریافت ۴۰۰۱ واکسن کرونا در شهرستان خبر داد و متذکر شد: بر این اساس در نوبت اول ۲ هزار و ۷۳۸ دوز و در نوبت دوم ۱۰۰۷ دوز به افراد واجد شرایط واکسن تزریق شده است.

به گزارش مهر، شهرستان گراش با ۵۶ هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های جنوبی فارس به شمار می‌رود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 242 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها