فارس دی پی آر تغییر، تحول و ارتقاء؛ اصول بنیادین ساختار جدید مجمع جهانی اهل بیت - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، آیت الله رمضانی در این مراسم معارفه مدیرکل امور مطالعات، تحقیقات و پژوهش و مدیرکل خدمات فرهنگی و انتشارات مجمع که صبح امروز در این مجمع برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله بهشتی شخصیت کم نظیری بود. ایشان علاوه بر درخششی که در جریان انقلاب اسلامی داشت در عرصه بین الملل و ارتباط با شیعیان و مسلمانان هم شخصیت برجسته ای بودند و در مسجد هامبورگ تأثیر مهمی در روابط مسلمانان داشتند.

وی با بیان اینکه باید یاد و خاطره بزرگان انقلاب را زنده نگه داریم یادآور شد: برای این انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده است. شخصیت‌های برجسته ای در حد مرجعیت در راه انقلاب شهید شده اند و باید راه آنان را ادامه بدهیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) درباره محورهای فعالیت مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: کار مجمع کیفی است. کیفی سازی، تمشیت امور شیعیان و مرجعیت علمی و معنوی پیروان اهل بیت (ع) در سراسر دنیا از وظایف مجمع است. مرجع علمی و معنوی بودن برای شیعیان دنیا، زمان بر است و امکان دارد چهل سال طول بکشد و به طرح، راهبرد و ساختار نیاز دارد.

وی درباره لزوم آسیب شناسی فعالیت‌های مجمع گفت: کارهای بزرگی انجام شده است، باید گذشته را مرور کنیم امکان دارد برخی جاها زیاد کار شده اما ظهور و بروز نداشته باشد و باید آنها را بیان و تقویت کرد.

آیت الله رمضانی با تأکید بر حرکت کارکنان مجمع بر اساس گفتمان تحولی اظهار داشت: گفتمانِ تحول باید بحث قالبی و محتوایی در بین مسئولان و نیروهای مجمع باشد. نهادینه شدن تحول در بدنه ساختار و تلاش برای رفع موانع از محورهای ضروری فعالیت‌ها در دوره جدید است.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مسئولان گذشته مجمع اظهار داشت: در دوره جدید باید اولویت‌ها با توجه به شرایط، مورد ارزیابی و تعیین قرار گیرد. در تدوین ساختار جدید مطالعات و دقت‌های زیادی شده است و امکان دارد در مرحله اجرا، تغییرات جزئی صورت گیرد و تکمیل شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تدوین ساختار جدید را کاری بی بدیل و سنگین عنوان کرد و ادامه داد: امسال در کنار پیش بردن حرکت تحولی، به ارزیابی ساختار جدید اهتمام خواهیم داشت که اگر اشکال و ایرادی بود برطرف گردد.

وی با اشاره به اینکه در ساختار جدید “ارزیابی” جز کارها خواهد بود، ادامه داد: همه بخش‌ها به لحاظ کیفی ارزیابی خواهند شد. ارزیابی شش ماهه خواهیم داشت و پس از تغییر، تحول باید مشهود باشد.

آیت الله رمضانی تغییر، تحول و ارتقا را از اصول بنیادین ساختار جدید برشمرد و در ادامه گفت: به دنبال چابک سازی بر اساس شرایط و اقتضائات هستیم.

وی با تأکید بر ضروررت آشنایی کارکنان با تشکیلات جدید گفت: تشکیلات به معنای سیستمی است که با هم مرتبط هستند و اهدافی را دنبال می‌کنند. لذا معاونت‌ها باید با هم ارتباط برقرار کنند و نباید جزیره‌ای عمل نکنیم؛ لذا اگر کاری انجام می‌پذیرد باید ذیل تشکیلات باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با توصیه به معاون علمی و فرهنگی مجمع برای برگزاری جلسات توجیهی با هدف آشنایی کارکنان با تشکیلات جدید، عنوان کرد: ضرورت دارد تا نگاه تحولی در ذهن‌ها تثبیت شود و رسیدن به اهداف، بدون تشکیلات و ساختار امکان ندارد.

وی درباره اداره کل «امور مطالعات، تحقیقات و پژوهش» اظهار داشت: هر کار تحقیقاتی و مطالعاتی که در مجمع می‌خواهد انجام بپذیرد باید با معاونت فرهنگی و علمی و اداره کل امور مطالعات، تحقیقات و پژوهش مجمع هماهنگ باشد و ارتباط برقرار کند.

وی درباره مدیرکل «امور مطالعات، تحقیقات و پژوهش» اظهار داشت: حجت الاسلام دکتر فرمانیان از قدیم با مجمع در ارتباط بود. ایشان را با حفظ سِمَت مسئولیت دانشنامه ویکی شیعه به عنوان مدیرکل «امور مطالعات، تحقیقات و پژوهش» منصوب کردیم. دکتر فرمانیان نیروی فکری، علمی و تحقیقی است؛ کتب و مقالاتی دارد و برای اداره کل «امور مطالعات، تحقیقات و پژوهش» فردی شایسته و لایق است و امیدواریم تحول را در این مجموعه شاهد باشیم.

وی درباره مسئول جدید اداره کل “خدمات فرهنگی و انتشارات” گفت: حجت الاسلام آل ایوب دارای سابقه و تجربه زیادی در مجمع است؛ شناخت و اشراف بر مجموعه دارد و از ایشان انتظار داریم تا اداره کل “خدمات فرهنگی و انتشارات” را ارتقا دهد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام «احمد احمدی تبار» معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) گزارشی از تحول و ساختار جدید مجمع ارائه کرد.

همچنین حجت الاسلام دکتر مهدی فرمانیان مدیرکل امور مطالعات، تحقیقات و پژوهش و حجت الاسلام سید محمدرضا آل ایوب مدیرکل خدمات فرهنگی و انتشارات مجمع در سخنان کوتاهی از حسن اعتماد دبیرکل و معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) قدردانی کردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : دین و آیین تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.