فارس دی پی آر تولیدات مشترک فناوری میان ایران و ارمنستان افزایش می‌یابد - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری به همراه ۵۰ شرکت دانش بنیان با سفر به ارمنستان، دومین نشست تجاری بین شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی تجار و فناوران ارمنی در ایروان را برگزار کردند.

برگزاری «نشست تخصصی بین شرکت‌های ایرانی و ۱۲۰ شرکت ارمنستانی در حوزه‌های مختلف فناورانه»، «نشست تخصصی میان ۱۵ شرکت ایرانی و ۴۰ شرکت ارمنی در زمینه فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات» و «بازدید از مراکز و زیرساخت‌های فناورانه این کشور» از جمله برنامه‌های این سفر است.

کشور ارمنستان به واسطه داشتن جمعیت ۸ میلیونی خارج از مرزهای خود و در کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا فرصت و ظرفیت مناسبی برای اجرای پروژه‌های فناورانه این کشورها دارد. اما با توجه به جمعیت ۳ میلیون نفری خود توان انجام همه طرح‌ها را ندارد به همین دلیل در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت دیگر کشورها این پروژه‌ها را اجرایی کند.

بر همین اساس یک تیم فناورانه از شرکت‌های فعال در حوزه صنایع خلاق و آی‌تی به ویژه برنامه نویسی سفارشی توسط کارگزار تخصصی معاونت علمی و فناوری در این کشور شکل گرفته است تا روند صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان کشورمان به ارمنستان را سرعت دهد و تولیدات مشترک میان ۲ کشور افزایش یابد.

شرکت‌های اعزام شده به این کشور در حوزه صنایع خلاق، مواد، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، تجهیزات پزشکی و غیره فعالیت می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.