فارس دی پی آر جو بایدن با همتای کلمبیایی گفتگو کرد - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار پس از تصدی منصب ریاست جمهوری این کشور با «ایوان دوکه» رئیس جمهور کلمبیا گفتگویی تلفنی انجام داده است.

بایدن در این گفتگو از حمایت آمریکا از دولت کلمبیا در رابطه با حادثه حمله به بالگرد حامل ایوان دوکه که جمعه گذشته اتفاق افتاد؛ خبر داد.

وی همچنین اظهاراتی مداخله جویانه از وضعیت موجود در ونزوئلا و تاثیرات آن بر اوضاع منطقه ابراز نگرانی کرد و از اهمیت توافق بین المللی در حمایت از مذاکرات جامعی که منجر به برگزاری انتخابات به زعم او آزاد و عادلانه شود، سخن گفت.

همکاری امنیتی مشترک بین آمریکا و کلمبیا با رویکرد به ظاهر مقابله با قاچاق مواد مخدر، احیای اقتصادی بعد از رکود ناشی از همه گیری کرونا و تهدیدات آب و هوایی و اقلیمی از دیگر مسائل مطرح شده در این گفتگو بوده است.

به گزارش مهر، پیشتر ایوان دوکه با انتشار یک ویدئو ادعا کرده بود که جمعه گذشته بالگرد حامل او و برخی دیگر از مقام‌های ارشد این کشور در حال عزیمت از منطقه مرزی «کاتاتومبو» نزدیک ونزوئلا به سمت شهر «کوکوتا»، هدف گلوله افراد مسلح قرار گرفته است.

سخنگوی ریاست جمهوری کلمبیا اعلام کرده که در نتیجه این تیراندازی هیچ فردی زخمی نشده اما رئیس‌جمهور دستورات لازم را برای تعیین عاملان این حمله صادر کرده است.

منطقه کاتاتومبو که در مرز کلمبیا با ونزوئلا واقع است، سابقه ناامنی‌های گسترده را دارد و این منطقه برای مدت‌های طولانی محلی برای درگیری‌ میان گروه‌های شورشی و دولتی بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها