فارس دی پی آر حوزه خواهران مرجع علمی مسائل زن و خانواده می شود - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، فاطمه‌کبری متولیان در نشست هم‌اندیشی معاونان پژوهش مدیریت‌های استانی و مراکز و مؤسسات تخصصی سطح چهار (دکتری) حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه‌های علمیه خواهران مرجعیت علمی مسائل زن و خانواده را در افق ۱۴۱۴ برای خود در نظر گرفته است؛ مرجعیت علمی به معنای راهبری کلان پژوهشی مسائل زن و خانواده در جامعه است.

وی با بیان اینکه دست‌یابی به مرجعیت علمی نیازمند تولید ادبیات نظری است، اضافه کرد: تولید ادبیات نظری خود نیازمند نیازسنجی دقیق در عرصه کشوری، بین‌المللی و استانی است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران یکی دیگر از لازمه‌های دستیابی به مرجعیت علمی را شناخت توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها دانست و ادامه داد: باید این هدف کلان را به اهداف جزئی تبدیل کنیم و هر سال به قسمتی از آن دست یابیم.

وی تعیین قالب‌های فعالیت و راهبری را لازمه دیگر دستیابی به مرجعیت علمی دانست و گفت: استان‌های مختلف دارای توانمندی‌های متنوعی هستند و هر استان باید با شناخت درست از قالب مناسب فعالیت خود آن را به فعلیت برساند.

متولیان با اشاره به آغاز فرآیند «اشراب پژوهش» در نظام آموزشی این امر را یکی دیگر از لازمه‌های دستیابی به مرجعیت علمی حوزه‌های علمیه خواهران دانست و افزود: گروه‌های علمی نیز به گروه‌های علمی تربیتی تبدیل شده‌اند تا در کنار مباحث علمی، وظایف تربیتی را نیز دنبال کنند.

وی طلاب و اساتید مقطع سطح چهار حوزه‌های علمیه خواهران را ظرفیت مهمی برای تولید و به فعلیت رساندن آثار علمی دانست و اضافه کرد: آنان مهم‌ترین پشتوانه مطالعاتی اهداف معاونت پژوهش به شمار می‌روند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : حوزه و دانشگاه تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها