فارس دی پی آر داد اصناف فردوس از خرید ادارات دولتی از خارج شهرستان در آمد - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، جلسه بررسی مشکلات اصناف شهرستان فردوس صبح سه شنبه با حضور فرماندار وبرخی مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

در این جلسه برخی رؤسای اتحادیه‌های صنفی به بیان مشکلات پیش روی اصناف پرداختند که مشکل مهم و مشترک تمام آنها پایبند نبودن اداره‌های دولتی به خرید از داخل شهرستان فردوس بود.

رئیس اتحادیه عکاسان، فیلمبرداران و خدمات یارانه فردوس در این جلسه از اینکه اداره‌های فردوس خرید خودشان را از داخل شهرستان انجام نمی‌دهند بشدت انتقاد و تاکید کرد: مستندات زیادی داریم که برخی اداره‌ها لوازمی مانند کولر گازی، یخچال، کامپیوتر و حتی لوازم التحریر خود را از مرکز استان و حتی از استان‌های مجاور خرید کرده‌اند.

مجید اسماعیلی تصریح کرد: در جلسه شورای اداری استان مصوب شده تا اداره‌های دولتی از داخل شهرستان محل استقرار خود خرید کنند مگر اینکه اجناس مورد نظرشان در آن شهر نباشد، ولی تا کنون مدیران دستگاه‌های دولتی هیچ ارزشی برای این مصوبه و تاکید استاندار بر آن قائل نشده‌اند.

وی ادامه داد: تا کنون جلسه‌های زیادی در زمان فرمانداران گذشته فردوس تشکیل شده و ما این مشکل را بارها مطرح کرده‌ایم و آنها نیز قول پیگیری داده‌اند ولی تا کنون هیچ اقدام خاصی که نتیجه‌ای به نفع اصناف داشته باشد انجام نشده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این درد است برای ما اصناف که همیشه و در تمام مسائل، دولت را یاری داده و بیشترین همکاری را در بحث جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته‌ایم ولی کسی به مشکلات ما توجه‌ای نمی‌کند.

وی خواستار تشکیل کمیته‌ای ویژه برای پیگیری و عملیاتی کردن خواسته‌های اصناف و نظارت بر تخلف از خرید اداره‌های فردوس از خارج شهرستان شد.

فقط وعده می‌دهند

رئیس اتحادیه خیاطان فردوس نیز با بیان اینکه برای دوخت لباس‌های نظامی در فردوس از اتحادیه ما استعلام گرفته نمی‌شود گفت: متأسفانه در حالی که این ظرفیت برای دوخت لباس‌های فرم نیروهای نظامی و انتظامی در فردوس وجود دارد ولی در بیرجند این کار انجام می‌شود.

مهدی کافی تاکید کرد: تا کنون با برگزاری جلسه‌های فراوان و شنیدن درد دل‌های اصناف فقط به ما وعده‌های واهی داده شده و تا کنون هیچ‌گونه از خواسته‌های بحق ما به مرحله عمل نرسیده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی زیرساخت‌های شهرمانند تجهیزات پزشکی و پزشکان متخصص در شهر فراهم نیست افزود: همین امر موجب شده روزانه عده زیادی برای پیگیری امور درمانی خویش به شهرهای اطراف مسافرت کنند و مسلم هست خرید خویش را نیز از آن شهرها انجام می‌دهند.

یکی از منتخبان دوره ششم شورای اسلامی شهر فردوس نیز گفت: با توجه به اینکه تا کنون جلسه‌های گذشته برای حل مشکلات اصناف و بخصوص خرید اداره‌های دولتی از خارج شهرستان به نتیجه نرسیده باید هر چه زودتر کمیته‌ای ویژه برای حل این مشکلات تشکیل شود.

هادی واحدی از شهردار فردوس نیز خواست برای اصنافی که نسبت به زیباسازی واحدهای تجاری خویش اقدام می‌نمایند و یا سرمایه گذارانی که نسبت به احداث پاساژ در شهر اقدام و با این کار موجب پایین آمدن اجاره بهای واحدهای تجاری می‌شوند ابزار تشویقی در نظر بگیرند.

در ادامه این جلسه بالا بودن اجاره بهای تجاری، پیگیری گازسوز کردن و بیمه رانندگان حمل و نقل درون شهری وحمایت بیشتر از اصناف آسیب دیده از کرونا از دیگر مشکلات و خواسته‌هایی بود که برخی اصناف مطرح و خواستار حل آنها شدند.

پیگیری می‌کنیم

فرماندار فردوس هم با تاکید بر اینکه مشکلات اصناف بخصوص خرید نکردن اداره‌های دولتی از شهرستان بطور جد پیگیری خواهد شد با تشکیل کمیته‌ای ویژه برای حل این مشکلات موافقت کرد.

حمید حلاج مقدم اظهار داشت: از اصناف می‌خواهیم سامانه ستاد را مرتب رصد کننند زیرا مزایده و مناقصه‌های اداره‌های دولتی از طریق این سامانه انجام می‌شود.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از دستگاه‌های دولتی در فردوس ذیحساب و مسئول خرید ندارند که همین امردر خرید آنها از داخل شهرستان تأثیر گذار است.

حلاج مقدم با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی از طریق اسناد خزانه اسلامی تأمین می‌شود گفت: با توجه تعهد پرداخت این اسناد دو ساله است معمولاً برخی اصناف رغبتی برای خریدهای این چنینی اداره‌ها ندارند.

وی از رئیس اتاق اصناف شهرستان فردوس خواست با تشکیل کارگاه‌های آموزشی زمینه بیشتر آشنایی با سامانه ستاد را برای اصناف فراهم آورند.

فرماندار فردوس تاکید کرد: مشکل عدم خرید اداره‌های دولتی از داخل شهرستان را به صورت ویژه پیگیری و نسبت به حل آن اقدام و در آینده این موضوع را اطلاع رسانی نیز خواهیم کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 346 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها