فارس دی پی آر درخواست پارلمان افغانستان برای قانونی شدن نیروهای خیزش مردمی - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از بی بی سی، با مسلح شدن نیروهای خیزش مردمی در افغانستان در ۱۵ ولایت علیه طالبان، اعضای مجلس نمایندگان این کشور در نشست علنی خود خواستار قانونمند شدن این نیروها شدند.

در نشست مجلس افغانستان تصویب شد که کمیسیون امنیتی و دفاعی برای ساماندهی این نیروها طرحی را آماده و برای تصویب به مجلس ارائه کند.

در همین رابطه میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان در نشست روز گذشته با ابراز تاسف از سقوط ولسوالی‌ها گفت که این روند باعث وارد شدن خسارت جانی و مالی هنگفت برای مردم عادی شده است و هزاران نفر را آواره کرده است.

او از نمایندگان مجلس خواست که دلیل سقوط ولسوالی‌ها را بررسی و طرحی را آماده کنند که در هماهنگی با نیروهای امنیتی از این کار جلوگیری شود.

صدیق احمد عثمانی، نماینده مردم پروان در مجلس درباره دلیل سقوط ولسوالی‌ها بدست طالبان گفت: از تجاربی که در ولایت پروان بدست آورده، طالبان قدرتمند نیستند، قدرتمندی طالبان در ناتوانی و کمبود نیروهای امنیتی در این ولسوالی‌ها است.

نمایندگان معتقد بودند که طالبان نباید مغرور دستاوردهای روزهای گذشته شود و اگر دولت سقوط کند، جنگ داخلی در این کشور شعله ور خواهد شد.

شماری از نمایندگان نیز معتقد بودند که دلیل سقوط ولسوالی‌ها نیز این است که نیروهای نظامی به اندازه‌ای که دولت آمار می‌دهد در محل خدمت حضور ندارند و باید ارزیابی لازم از آنها صورت گیرد.

به گزارش مهر، گروه طالبان از اواسط اردیبهشت‌ماه امسال حملات خود را در چند جبهه مهم آغاز کرد و اکنون مدعی است که بیش از ۸۰ ولسوالی از مجموع ۴۲۱ ولسوالی افغانستان را در اختیار دارد.

در حالی که دولت افغانستان ادعای طالبان را رد می‌کند، تایید ادعای هیچ‌یک از طرفین به طور مستقل ممکن نیست. نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان اما گفته است که حدود ۵۰ ولسوالی اکنون در تصرف طالبان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 192 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها