فارس دی پی آر دستگاه ترکیبی تصفیه هوا و استریل سطوح ساخته شد - فارس دی پی آر

حجت باقری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان به خبرنگار مهر گفت: در این شرکت موفق شدیم دستگاه تصفیه هوایی را طراحی کنیم که می تواند علاوه بر تصفیه هوا، سطوح را استریل و عاری از هر نوع ویروس، باکتری و میکروب کند.

وی با تاکید بر اینکه معمولا دستگاه های تصفیه هوا با استفاده از فیلتر، هوا را تصفیه می کنند، گفت: اما در این دستگاه از هیچگونه فیلتری استفاده نکردیم که همین موضوع محصول ما را از سایر تصفیه کننده های هوا متمایز می کند. معمولا هزینه های تعویض فیلتر برای تصفیه هوا بالا است از همین رو هزینه نگهداری دستگاهی که طراحی کردیم از این منظر پایین است.

باقری افزود: معمولا هر سال این فیلترها باید عوض شوند و مصرف کننده نمی تواند هر ساله هزینه زیادی را متحمل شود تا فیلترها را تعویض کند؛ از این رو شاهد دستگاه های فیلتری دست دوم زیادی در بازار هستیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر عدم نیاز به فیلتر در این دستگاه ترکیبی تصفیه هوا و استریل سطوح، تا ۳ سال نیاز به هزینه نگهداری وجود ندارد.

به گفته این مدیر شرکت دانش بنیان، این دستگاه در مدت زمان کوتاهی فضای یک اتاق را از آلودگی تمییز می دهد و سطوح را نیز عاری از ویروس، باکتری و میکروب می کند؛ با توجه به اینکه اکنون پاندمی کرونا است می توان از این دستگاه برای از بین بردن آلودگی های سطوح نیز بهره برد.

به گفته وی، اکنون این دستگاه در شرکت ما که در پارک فناوری پردیس مستقر است به تولید انبوه رسیده و استقبال خوبی نیز شده است.

باقری با اشاره به کاربردهای دستگاه تصفیه هوای ترکیبی گفت: مراکز دولتی، مراکز بهداشتی و مدارس از جمله اماکنی هستند که می توانند از دستگاه تولید شده در این شرکت بهره ببرند زیرا محیط را ایزوله و استریل می کند.

وی خاطر نشان کرد: این دستگاه با استفاده از اشعه uv و کاتالیست های تعبیه شده به تصفیه هوا و استریل محیط می پردازد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس با تاکید بر اینکه این دستگاه نمونه داخلی ندارد، عنوان کرد: این اولین دستگاهی است که بدون فیلتر بوده و به صورت ترکیبی هوا و محیط را تصفیه و استریل می کند. درصدد هستیم طی برنامه ای، این دستگاه ترکیبی را به کشورهای خاورمیانه و اروپا با اخذ گواهی CE صادر کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.