فارس دی پی آر دولت بغداد پرواز جنگنده‌های آمریکایی در آسمان عراق را ممنوع کند - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از بغداد الیوم، «مازن الزیدی» تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی عراق به حمله اخیر آمریکایی ها علیه «حشد شعبی» در مرزهای مشترک میان سوریه و عراق واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: اقدام آمریکا در حمله به مواضع گروه مقاومتی حشد شعبی یک تجاوز آشکار بود که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

این کارشناس عراقی افزود: اگر دولت بغداد در جریان این تجاوز نظامی قرار داشته است، باید مورد مؤاخذه قرار گیرد. اگر هم دولت از این تجاوز اطلاع نداشته است، باید هرچه سریعتر پرواز جنگنده های آمریکایی بر فراز آسمان عراق را ممنوع اعلام کند.

گفتنی است، مقامات آمریکایی در توجیه جنایت بامداد روز گذشته خود علیه حشد شعبی مدعی شدند که این اقدام در واقع «دفاع از خود» بوده است! این اقدام ایالات متحده آمریکا واکنش‌های متعددی از سوی عراقی‌ها به دنبال داشت. در همین ارتباط، گروه‌های مقاومت با صدور بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند: ما بارها اعلام کرده‌ایم که تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در خاک عراق با قانون اساسی این کشور در تعارض است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: از همین روی، دیگر در برابر اقدامات خصمانه و تجاوزات ایالات متحده آمریکا علیه عراقی‌ها سکوت نخواهیم کرد. این پیامی است که آمریکایی‌ها باید آن را درک کنند. آمریکایی‌ها همچنان هم به جنایات خود علیه مقاومت عراق ادامه می‌دهند. قطعاً انتقام خون شهدای حشد شعبی از آنها گرفته خواهد شد. دشمن آمریکایی طعم تلخ انتقام را خواهد چشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.