فارس دی پی آر سیب زمینی های مقام به تغییرات آب و هوایی تولید می شوند - فارس دی پی آر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، به گفته گرگوری پورتر استاد اکولوژی و مدیریت محصول در این دانشگاه، افزایش دما و امتداد فصل کشت به مشکلاتی در کیفیت و همچنین افزایش بیماری‌های محصول منجر می‌شود.

او در این باره می‌گوید: طبق پیش بینی‌های تغییرات آب و هوایی بارش‌ها شدیدتر می‌شوند. این در حالی است که سیل یا شرایط آب وهوایی مرطوب برای کشت سیب زمینی مناسب نیست و در کیفیت آن تأثیر می‌گذارد. اگر بخواهیم به تولید این محصول در ایالت مین ادامه دهیم، باید انواعی از آن را تولید کنیم که در مقابل تغییرات مقاوم باشند.

ایالت مین در آمریکا پیش از این نیز تحقیقاتی در زمینه تولید انواع دیگری از سیب زمینی انجام داده است. یکی از این موارد تحقیقاتی سیب زمینی Caribou Russet است که محصول بالایی دارد. اما پورتر بیم آن دارد که این نوع از سیب زمینی به اندازه‌ای در برابر گرما مقاوم نیست که بتواند در برابر تغییرات آب وهوایی آتی دوام بیاورد. از سوی دیگر آفت ها نیز مشکل دیگری هستند.

به گفته جیم دیل متخصص مدیریت آفت، ایجاد تغییراتی کوچک که اجازه ندهند آفت ها روی گیاه حرکت کنند از میزان خسارات ناشی از این موجودات می کاهد و نیاز به آفت کش را نیز کمتر می‌کند.

در سراسر جهان تحقیقاتی با هدف کاهش آسیب‌ها به محصولات کشاورزی در حال انجام است. براساس تحقیقی که ناسا انجام داده تغییرات آب وهوایی روی تولید ذرت و گندم تأثیر می‌گذارد و بازده هر دو را تا ۲۰۳۰ میلادی کاهش می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 30 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها