فارس دی پی آر سیستان و بلوچستان در بدترین وضعیت همه گیری ویروس کرونا قرار دارد - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمد عباسی اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در پایین سطح رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قرار دارد کرونا در این استان به اوج خود رسیده است.

وی ادامه داد: در نوع جهش یافته ویروس کرونا قدرت بیماری زایی و سرایت بسیار بالاتر از نوع دیگر را دارد بطوریکه یک فرد مبتلا می‌تواند ۱۰ نفر را به این ویروس گرفتار کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در این راستا شاهد سیر تصاعدی ابتلاء و همه گیری ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان هستیم که در صورت تداوم رعایت نکردن شیوه نامه‌ها این روند وخیم‌تر نیز خواهد شد.

وی افزود: با تمهیدات پیش‌بینی شده هم‌اینک کمبودی از نظر تجهیزات بیمارستانی و دارو برای درمان بیماران کنونی بستری کرونا در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

عباسی اظهارداشت: با افزوده شدن یک‌هزار و ۱۷۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۵۳ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.

وی افزود: همچنین با فوت ۱۹ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۵۶۳ نفر رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 321 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.