فارس دی پی آر قانونگذار انگلیس خواهان جلوگیری از ارسال پیام مستقیم به کودکان - فارس دی پی آر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای (Ofcom) انگلیس که براساس لایحه «آزارهای آنلاین» وظیفه قانونمند سازی این بخش را دارد و اختیارات لازم برای جریمه شرکت‌ها و مسدود کردن دسترسی به آنها را نیز دارد.

در همین راستا نشریه تایم در گزارشی اشاره می‌کند ملانی داوز (مدیر اجرایی آفکام) تصمیم دارد در زمان ارائه قوانین جدید در ۲۰۲۳ پیام‌های مستقیم در شبکه‌های اجتماعی را به دقت بررسی کند.

داوز در سخنرانی خود گفت: تصور نمی‌کنم امکان فعالیت شبکه‌های اجتماعی با عملکرد فعلی آنها ادامه دار باشد. اوضاع باید تغییر کند. آنچه قانون برای این شرکت ها فراهم می کند، راهی برای ایجاد ثبات در سراسر صنعت، متقاعد کردن کاربران به اصلاح عملکرد و جلوگیری از کاهش اعتماد عمومی به آنها است.

او در بخش دیگری از سخنانش افزود: این شرکت‌ها باید ما را متقاعد کنند که دقیقاً می‌دانند چه افرادی از پلتفرم هایشان استفاده می‌کنند و همچنین سرویس‌های آنها بر اساس شرایط تمام کاربران طراحی شده و فقط مختص بزرگسالانی نیست که شرایط پلتفرم را قبول می‌کند. اگر قرار است این پلتفرم‌ها از کودکان محافظت کنند، باید کودک آزاری را از نقطه آغازین از بین برد. این نقطه آغازین نیز ارسال پیام‌های مستقیم است.

پیشنهادات درباره لایحه آزارهای آنلاین شامل وضع جریمه ای معادل ۱۸ میلیون پوند یا ۱۰ درصد درآمد سالانه برای شرکت‌های متخلف است.

در ماه آگوست اینستاگرام اعلام کرد از همه کاربرانش می‌خواهد تاریخ تولد خود را ذکر کنند. گوگل نیز تغییراتی در سیاست‌های خود برای کاربران کودک موتور جستجو و یوتیوب اعمال کرد.

تیک تاک نیز قابلیت‌های ارسال پیام مستقیم در حساب‌های کاربری افراد ۱۶ و ۱۷ ساله را محدود کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 91 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 21 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها