فارس دی پی آر لزوم رفع موانع صادرات محصولات دانش بنیان سلامت محور - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، جلسه مشترک «آشنایی با ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه صادرات دانش بنیان» با حضور روسای کریدور صادرات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

دکتر محمدرضا منظم رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت با تاکید بر اینکه شرکت‌ها نیازمند دریافت حمایت‌های واقعی برای صادرات محصولات سلامت محور هستند، افزود: اغلب رتبه‌های نخست شرکت‌های برتر صادراتی متعلق به حوزه سلامت است. پتانسیل صادراتی بالایی در این زمینه وجود دارد ولی برای بهینه‌سازی حمایت‌های صادراتی لازم است این جلسات تداوم داشته باشد.

وی رفع موانع صادراتی را مهم‌ترین مبحث قابل طرح در این جلسات دانست و گفت: باید در چنین جلساتی با هم‌فکری بخش‌خصوصی خواسته‌ها و پیشنهادات مطرح شود تضادهای منافع موجود مدیریت شود تا ضمن جمع‌آوری و پروراندن آنها مجموعه‌ای از مطالبات منسجم را به نهادهای تصمیم‌گیر و سیاستگذار ارائه کنیم.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت افزود: هر یک از حاضران در نشست، نماینده یک بخش از زنجیره صادرات حوزه سلامت هستند که انتظار می‌رود حلقه‌های مفقوده و خلاهای موجود را به دفتر توسعه فناوری معاونت تحقیقات و فناوری معرفی کند تا ما هم بتوانیم در این پازل به ایفای نقش خودمان بپردازیم.

در ادامه این نشست، عماد احمدوند مدیر کریدور صادرات و تبادل فناوری به معرفی خدمات قابل ارائه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری شکوفایی پرداخت و گفت: تاکنون بیش از هزار شرکت دانش‌بنیان مورد ارزیابی صادراتی ERA قرار گرفته‌اند.

در ادامه جمشید نفر رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه با مسیرهای غلط خواستیم کار درست انجام دهیم، گفت: زمان بسیاری از دست دادیم ولی امروزه با محصولات فناورانه (hi-Tech) امکان جبران وجود دارد.

وی گفت: اگر موانع صادرات برداشته شود ایده‌ها رشد و توسعه پیدا می‌کنند برای این مهم باید صادرات را به مثابه یک علم نگریست و برای آن برنامه ریزی کرد.

دکتر مسعود فلاحی نیز در این نشست به اهمیت هماهنگی بین بخشی و درون بخشی در دولت اشاره کرد و دکتر نادر فلاحیان، بر هم‌افزایی نهادهای مختلف دولتی و بخش خصوصی برای هدایت حمایت‌های دولت و استفاده از زیرساخت‌های توسعه فناوری در کشور تاکید کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.