فارس دی پی آر مدیران دولتی نسبت به مانع زدایی تولید در کرمانشاه بی توجه هستند - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، فرهاد مرزی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسب روز ملی صنعت و معدن با اصحاب رسانه برگزار شد، با گلایه از حمایت نشدن صنعتگران و تولیدکنندگان استان کرمانشاه اظهار کرد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری کرده‌اند متأسفانه مسئولان دولتی و دست‌اندرکاران ذیربط توجهی به این موضوع مهم ندارند.

وی با اشاره به افزایش ۶ برابری حامل‌های انرژی برای واحدهای صنعتی توسط دولت از ابتدای سال جاری تاکنون افزود: دولت با این سیاست، رایگان شدن بهای برق و گاز مصرفی برای مشترکان کم مصرف و روستانشینان را از جیب تولیدکنندگان و صنعتگران دریافت می‌کند.

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بیان کرد: اگر به هر دلیلی تولیدکنندگان و صنعتگران قیمت کالای تولیدی خود را افزایش دهند بلافاصله اداره بازرسی وارد عمل می‌شود و تعزیرات حکومتی آنها را مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگینی می‌کند.

مرزی گفت: اگر افزایش کالا توسط تولید کنندگان خطا است، بنابراین افزایش حامل‌های انرژی بخش صنعت در این شرایط کنونی تحریم‌ها و افزایش قیمت قطعات وارداتی مورد نیاز که تولیدکنندگان و صنعتگران با آن روبرو هستند توسط دولت نیز خطا است.

وی با بیان اینکه دولت باید به بخش صنعت و تولید به دید و رویکردی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند نگاه کند، خاطرنشان کرد: با یک بررسی ساده در تمام کشورهای صنعتی دنیا می‌توان دید که بخش خصوصی توانسته است یک کشور را قدرتمند کنند بنابراین اگر تولید در کشور متوقف شود وضع مملکت بدتر از گذشته می‌شود.

مرزی تعداد واحدهای تولیدی در این استان را یک هزار و یک صد و ۲۰ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۸۰۰ واحد فعال و ماباقی تعطیل هستند اما طی سال گذشته ۱۶ واحد راکد مجدد فعال شد.

وی با اشاره به ۲۷۰ واحد معدنی در استان کرمانشاه افزود: از این تعداد یک صد و ۵۷ واحد فعال است که ۹۵ واحد آن مربوط به سنگ لاشه و ماباقی سنگ تزئینی است.

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه پروانه تأسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در خانه صنعت و معدن کرمانشاه یک روزه صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ پروانه تأسیس در این استان صادر شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 276 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها