فارس دی پی آر مزیت های طرح ۳۰۷۰ برای بیمه شدگان تامین اجتماعی - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، مهرداد قریب صبح سه شنبه در سلسله نشست‌های رؤیای تأمین اجتماعی با موضوع «تأمین اجتماعی دیجیتال با طرح ۳۰۷۰»، گفت: ضرورت اجرای طرح ۳۰۷۰ بر کسی پوشیده نیست و با توجه به حجم افراد تحت پوشش سازمان اعم از کارفرمایی، بیمه شدگان و بازنشستگان و همچنین تنوع خدمات اجرای این طرح نیاز بود.

وی با اشاره به برخی از اهداف در نظر گرفته شده در فرآیند اجرای طرح ۳۰۷۰، خاطرنشان کرد: کاهش حجم مراجعات، ارتقا سطح رضایتمندی، تطبیق اطلاعات درست و همچنین اطلاعات بهینه نیروی انسانی بخشی از اهداف طرح ۳۰۷۰ محسوب می‌شود.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه طرح ۳۰۷۰ از نیمه دوم سال ۹۹ اجرا شد، گفت: این طرح، طرح ملی و عظیم است که قرار است در آن خدمات اصلی این سازمان به صورت کاملاً الکترونیکی و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به بیمه‌شدگان، کارفرمایان بازنشستگان ارائه شود.

قریب ادامه داد: ایام کرونا مزید بر علت شد که استفاده از طرح ۳۰۷۰ سرعت بیشتری بگیرد و در واقع مراجعه کنندگان از طریق طرح ۳۰۷۰ در سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته و هر زمان خدمات دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمات مدنظر از طریق سامانه ۳۰۷۰ در اسرع وقت ارائه می‌شود گفت: به عنوان مثال در گذشته در مورد بیمه بیکاری شاید ۱۴ الی ۲۰ بار مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی می‌شد اما اکنون این فرایند حذف و از طریق ثبت سامانه روابط کار به صورت الکترونیکی و نیاز به حضور به شعب ندارد و در اسرع وقت این کار عملیاتی می‌شود.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی همچنین به برخی از آمار استفاده مراجعه‌کنندگان از طرح ۳۰۷۰ اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در حوزه‌های مختلف اعم از کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه ترحیم و… شاهد استفاده غیرحضوری از مراجعه‌کنندگان هستیم که در بحث کمک هزینه فرزند بازنشستگان با توجه به ارتباطی که با سازمان ثبت احوال برقرار شده به محض ازدواج کمک هزینه مربوطه به حساب فرد مورد نظر پرداخت می‌شود همچنین در ارتباط با کمک هزینه ترحیم در دی ماه سال گذشته ۲۲ درصد به صورت غیرحضوری استفاده کردند که این آمار در خرداد ۱۴۰۰ به ۹۷ درصد افزایش یافت و در سایر بخش‌ها نیز به همین منوال است.

قریب با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده و تاکید مدیرعامل مبنی بر ارائه خدمات غیرحضوری و در اسرع وقت از طریق طرح ۳۰۷۰ گفت: در ابتدای این طرح تعداد تماس‌های برقرار شده از طریق سامانه ۱۴۲۰ و طرح مشکلات بسیار زیاد با تاکید مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و برگزاری جلسات مستمر این مشکلات کاهش یافت و در تیر ماه نزدیک به صفر رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.