فارس دی پی آر ویژگی دستگاه اکسیژن ساز خانگی با خلوص‌سنج لحظه‌ای - فارس دی پی آر

به گزارش بازرگانی فارس دی پی آر، دستگاه اکسیژن ساز یا همان تغلیظ کننده (غلیظ کننده) اکسیژن یکی از مهمترین و ضروری‌ترین وسایل پزشکی خانگی می‌باشد که اکسیژن مورد نیاز بیماران تنفسی (بیمارانی که سطح اکسیژن یا SPO۲ خون‌شان پایین است) را با تغلیظ کردن هوای محیط، به اکسیژن خالص به طور مستمر تأمین می‌کند. توجه به این نکته حائز اهمیت می‌باشد که دستگاه اکسیژن ساز انتخابی، می‌بایست حتماً دارای قطعه‌ی خلوص‌سنج لحظه‌ای باشد تا به طور مداوم، میزان اکسیژن خالص موجود در هوای خروجی از دستگاه را نمایش داده و در صورت افت خلوص اکسیژن، همراهان بیمار، اقدامات لازم را به منزله‌ی جلوگیری از افت اکسیژن خون بیمار انجام دهند.

یکی از فن‌آوری‌های جدید مورد استفاده در سیستم‌های اکسیژن‌ساز خانگی روشPSA(Pressure swing adsorption) می‌باشد که، ترکیبی به نام زئولیت نقش اصلی را در انجام فرآیند تغلیظ اکسیژن برعهده دارد.

هوایی که ما تنفس می‌کنیم شامل ۷۸% نیتروژن، ۲۱% اکسیژن و ۱% گازهای دیگر می‌باشد. دستگاه اکسیژن‌ساز با کمپرس کردن هوای داخل اتاق به مخازن زئولیت، نیتروژن موجود در آن را تحت شرایطی خاص (بر اساس اصل جذب سطحی نوسانی در فشار مشخص) جدا کرده و اکسیژن خالص مدیکال (پزشکی) بالای ۹۵% را در اختیار بیمار قرار می‌دهد.

با توجه به این توضیحات نقش اصلی قطعه‌ی خلوص‌سنج را تشریح خواهیم کرد.

بر خلاف تصور عام، مبنی بر اینکه این دستگاه‌ها، گاز اکسیژن تولید می‌کنند، لازم به توضیح مجدد است که این دستگاه‌ها، اکسیژن موجود در هوای اطراف بیمار را از سایر گازهای موجود در هوا جدا کرده و بوسیله‌ی لوله و نازل بینی یا ماسک صورت به مجرای تنفسی بیمار هدایت می‌کند. از این‌رو در صورتی که دستگاه به مدت طولانی در یک محیط بسته و بدون عبور جریان، کار کند به مرور حجم زیادی از اکسیژن موجود در فضا را تغلیظ کرده و در نهایت سطح اکسیژن موجود در هوای محیط کاهش پیدا کرده و پیرو آن خلوص اکسیژن خروجی دستگاه به شدت پایین خواهد آمد که این امر نشان از وجود ایراد در دستگاه نیست بلکه محیط اطراف بیمار و دستگاه نیاز به هوای تازه دارد.

ویژگی دستگاه اکسیژن ساز خانگی با خلوص‌سنج لحظه‌ای

از آنجا که با شیوع بیماری کووید ۱۹ در ماه‌های اخیر لزوم استفاده از این دستگاه‌ها به شدت افزایش یافت و از آنجا که عموماً در وضعیت قرنطینه، بیمار، در یک محیط درب بسته ایزوله می‌شود تا از ابتلاء سایر اطرافیان جلوگیری کنند، هوای محیط بستری بیمار، کمتر عوض خواهد شد. در پی این موضوع اگر دستگاه اکسیژن‌ساز مورد استفاده مجهز به سیستم خلوص‌سنج لحظه‌ای نباشد، مراقبان بیمار متوجه افت خلوص اکسیژن خروجی دستگاه و لزوم تهویه هوای اتاق نخواهند شد. مگر اینکه سطح اکسیژن خون بیمار به طور ۲۴ ساعته بوسیله‌ی دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی مورد پایش قرار گیرد. از این‌رو با توجه به وجود انواع مختلف دستگاه اکسیژن‌ساز در بازار با برندهای مختلف و امکانات متفاوت، لازم است با کارشناسان آگاه به امکانات دستگاه‌های مختلف مشورت نموده و سپس اقدام به خرید این وسیله‌ی پزشکی مهم و حیاتی نمائید.

کارشناسان شرکت تجهیزات پزشکی ماهان طب، عاملیت توزیع انواع دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی، با گارانتی معتبر شرکتی و خدمات پس از فروش ده ساله، در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۲۲۰۵۷۷ پاسخگوی سوالات احتمالی هموطنان گرامی خواهند بود. همچنین شما می‌توانید سایر لوازم پزشکی مورد نیاز خود را از فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی ماهان مدیکال تهیه بفرمائید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و فارس دی پی آر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : بازار تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.