فارس دی پی آر کاهش آمار داوطلبان آزمون دستیاری ۱۴۰۰/ اعلام زمان انتشار کلید - فارس دی پی آر

دکتر سعید هاشمی نظری در گفتگو با فارس دی پی آر افزود: چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی امروز سه شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰ در ۲۸ حوزه امتحانی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.

وی گفت: تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۵ هزار و ۴۶۳ نفر مرد و ۷ هزار و ۱۳۸ نفر زن بودند. از میان افراد ثبت نام کننده، ۸۴.۵ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند که از این تعداد ۴۳.۳ درصد داوطلبان مرد و ۵۶.۷ درصد داوطلبان زن بودند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به شرایط کرونایی ناظر بر آزمون یادآور شد: در این دوره از آزمون هم همچون سال گذشته لازم بود که داوطلبان فرم خوداظهاری کرونا را تکمیل کنند تا بتوانند کارت را دریافت کنند و به منظور حفظ سلامتی داوطلبان برای مبتلایان به کرونا مکانی جداگانه درنظر گرفته شد.

وی افزود: در نهایت با توجه به تکمیل فرم خوداظهاری کرونا تعداد ۷۱ نفر مبتلا به کرونا بودند که در حوزه های امتحانی در بخش جداگانه آزمون خود را برگزار کردند.

هاشمی نظری با اشاره به آمار چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در مقایسه به دوره قبلی آزمون دستیاری (چهل و هفتم) خاطرنشان کرد: در آزمون دستیاری دوره چهل و هفتم که در سال ۹۹ برگزار شد بیش از ۱۴ هزار داوطلب ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۸۷ درصد کارت گرفته بودند و از این میان ۱۲۰ داوطلب مبتلا به کرونا بودند.

وی افزود: بررسی آماری دو دوره آزمون دستیاری سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ نشان می دهد آمار داوطلبان این آزمون کاهش یافته است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار داشت: گزارش خاصی از حوزه های امتحانی دریافت نشده است و تمامی حوزه ها آزمون را در شرایط مناسب برگزار کرده اند.

وی درباره زمان انتشار کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی گفت: کلید اولیه آزمون دستیاری فردا ۹ تیرماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود و رسیدگی به اعتراضات بر اساس دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون صورت می گیرد.

به گزارش مهر، چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پس از دوبار تعویق امروز سه شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پیش از این قرار بود در ۷ اسفندماه ۹۹ برگزار شود که با اعتراض داوطلبان به ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ موکول شد و پس از آن در ۷ فروردین ۱۴۰۰ اعلام شد آزمون تا اطلاع ثانوی به تعویق می افتد. دلیل این تعویق رای موقت دیوان عدالت اداری مبنی بر رسیدگی به اعتراض داوطلبان آزمون دستیاری و رعایت فاصله آزمون ها بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : حوزه و دانشگاه تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها