فارس دی پی آر کنسول بازی استوک - فارس دی پی آر

کنسول استوک وسیله ای است ، که برای اجرای بازی های ویدئویی کاربرد دارد.

این دستگاه، در ایران محبوبیت بسیاری دارد و بیشتر کاربران تمایل به خرید این کنسول دارند؛ این وسیله سرگرمی کامپیوتری امکان اجرای بازی های مورد علاقه ویدئویی افراد را بر روی مانیتور و تلویزیون فراهم کرده است.

از قابلیت های پیشرفته این دستگاه ، امکان دسترسی به سیستم عامل، امکان ذخیره سازی، اینترنت، و پخش موسیقی و همچنین دیدن فیلم ها ، می باشد.

امروزه خرید دستگاه های بازی به دلیل تورم و قیمت بالای کالاها، به شدت سخت و حتی غیر ممکن شده است؛ یکی از بهترین راه ها برای حل این مشکل ، خرید پلی استیشن یا ایکس باکس وان، استوک است که ما با این روش می توانیم در بخش زیادی از هزینه ها را صرفه جویی کنیم.

انواع مختلف کنسول ارزان

به دلیل موفقیت و رشد فزاینده بازی های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان ، در حال حاضر به جرات می توان گفت این بازی ها در دوران اوج خود به سر می برند.

پلی استیشن ۴ ، دارای بازی های اختصاصی بسیاری هستند، که همچنین طرفداران بسیاری دارد، ایکس باکس وان نیز از لحاظ سخت افزاری از باقی کنسول ها پیشرفته تر و به روز تر است.

نکات مورد توجه قبل از خرید دستگاه بازی

در این مقاله به برخی موارد مهمی که باید قبل از خرید کنسول به آن توجه کنید اشاره کرده ایم.

  1. قیمت کنسول دست دوم :

یکی از فاکتور هایی در هنگام خرید باید به آن پرداخت، قیمت و ارزش خرید دستگاه می باشد؛ ارزش خرید به معنای هزینه پرداختی برای دستگاه نیست بلکه قیمت را با ویژگی های دستگاه و امکانات آن مقایسه می کند .

پلی استیشن و ایکس باکس در میان کنسول های بازی ارزش خرید بالاتری را دارا می باشند.

در حال حاضر مدل ۵۰۰ گیگابایتی Xbox noe مایکروسافت ارزان تر از سایر کنسول های بازی است.

  1. کیفیت نمایش تصویر در دستگاه های بازی :

قبل از خرید کنسول های بازی ، توجه به کیفیت نمایش آنیکی از مسائل مهمی است که می بایست به آن دقت شود .

کیفیت ۴K بهترین و بالاترین اندازه تصویر نمایش در این دستگاه ها است که جزئیات را نیز نمایش می دهد.

در حال حاضر ایکس باکس وان ، یکی از بهترین کنسول های بازی در سال ۲۰۱۹ از لحاظ سخت افزاری و نمایشگر تصاویر محسوب می شود‌.

همچنین دستگاه های PS4 Pro نیز به شما امکان مشاهده بازی ها و ویدئوها با کیفیت ۴K  و رزولوشن فوق العاده و وضوح بالا را می دهد.

  1. گرافیک  :

دستگاه های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ از لحاظ گرافیک با یکدیگر برابر هستند، برخی بازی ها در پلی استیشن ۴ بهتر اجرا می شوند و برخی دیگر در ایکس باکس بهتر هستند و تفاوت زیادی باهم ندارند.

  1. واقعیت مجازی در کنسول های بازی :

یکی از بهترین ویژگی های این دستگاه ها که افراد زیادی در راهنمای این کنسول های بازی به دنبال آن هستند، این است که تا اندازه ممکن وارد فضای بازی شوند و از آن لذت ببرند این مسئله تحت عنوان واقعیت مجازی در این کنسول ها طراحی شده است.

تنها پلی استیشن ۴ ، در میان کنسول ها می تواند واقعیت مجازی را برای شما فراهم آورد.

  1. امکانات جانبی پلی استیشن دست دوم :

یکی از نکات مهم که قبل از خرید می بایست به آن توجه کنید ، امکان بازی های چند نفره ، ارتقا حافظه، ساخت گروه های چت و مکالمه ، امکان ساخت شخصیت های مختلف بر اساس سلیقه شخصی از امکانات جانبی کنسول های بازی است .

مزایا و ویژگی های کنسول بازی

  • بازی ها برای کار با سخت افزار کنسول طراحی شده اند.
  • اجرای بازی ها با سرعت بیشتر روی کنسول ها نسبت به رایانه های شخصی اجرا می شوند.
  • کنسول های بازی ویدئویی پلاگین یعنی دارای دو شاخه و بازی هستند.
  • مسائل محرک سازگاری در این کنسول ها قابل اجرا است.
  • اجرای بازی ها به وسیله کامپیوتر ها و رایانه های شخصی یکنواخت شده، اما کنسول های بازی اجراهای متنوع تری را ارائه می دهند.
  • از دیگر ویژگی های کنسول های بازی ، امکان بازی های چند نفره توسط این دستگاه ها است ، اما بازی های چند نفره توسط رایانه ها ممکن است باعث ایجاد مشکل شود.

نکات خرید کنسول بازی استوک

  • قبل از خرید دستگاه های بازی استوک، از فروشنده و همچنین مدت عمر و کارایی دستگاه آگاهی پیدا کنید و هرگز کنسول های دست دوم گیم نت ها و کلوپ ها را خریداری نکنید.
  • از خرید مدل های قدیمی خودداری کنید.
  • هنگام خرید جعبه را بررسی نمایید و کد سریال روی جعبه را با کد درج شده روی دستگاه مقایسه کنید و اطمینان حاصل کنید که یکسان هستند‌.
  • کنسول بازی که قصد خرید آن را دارید می بایست؛ کابل HDMI و کابل شارژ کنترلر و همچنین کابل اورجینال پاور را دارا باشد.
  • مشخصات ظاهری آن را کامل بررسی نمایید، و دقت کنید دستگاه تعمیر شده نباشد.
  • پس از روشن کردن دستگاه، یک بازی را با دیسک فیزیکی اجرا کنید ، سپس به صدای فن خنک کننده آن گوش دهید تا از سلامت فن کنسول اطمینان حاصل کنید ، اگر صدای فن زیاد بود نشانه ایراد در دستگاه است.
  • عملکرد تمام دکمه های کنترلر را تست نمایید ، چراغ چشمک زن گزینه خوبی برای تست کردن است.
  • حتما در زمان تست کردن، اتصال به اینترنت را انجام دهید اگر فروشنده از اکانت های تقلبی و یا بازی های دیجیتالی هک شده در دستگاه استفاده کرده باشد ، هنگام اتصال به اینترنت احتمال بن شدن کنسول بازی وجود دارد، بن شدن دستگاه آسیب های زیادی را به آن وارد می کند و آن را به طور کامل از کار می اندازد.
  • اگر کنسولی که قصد خرید آن را دارید ، دارای کینکت بود عملکرد و کارایی کینکت را بررسی نمایید این مورد بسیار حساس و آسیب پذیر می باشد و در گذشت زمان امکان آسیب و مشکل زیادی وجود دارد.

و در آخر اینکه هنگام خرید کنسول استوک ، از فروشگاه های معتبر و از فروشگاه هایی که امکان تست را به مشتری می دهند خریداری کنید تا از سلامت دستگاه مطمئن شوید.

کنسول بازی سونی مدل پلی استیشن استوک ۴ فت

کنسول بازی سونی مدل پلی استیشن ۴ فت ، پس از اینکه پلی استیشن ۳ توانست روند رو به رشد برند پلی استیشن را حفظ کند، شرکت سونی همزمان با ارائه کنسول پلی استیشن ۳ سوپر اسلیم (که آخرین سری تولید کنسول PS3 است) ، کنسولی بسیار قدرتمندتر و بسیار جذاب را در رقابت با ایکس باکس وان و نینتندو وی یو با نام پلی استیشن ۴ معرفی کرد.
کنسول بازی پلی استیشن ۴ که دارای ۵۰۰ گیگابایت هارد داخلی است، طی همکاری با شرکت AMD از پردازنده ۸ هسته ای جگوار ۱٫۶ گیگاهرتز در کنار پردازشگر گرافیکی رادئون لیورپول ۸۰۰ مگاهرتزی بهره برده است. قدرت سخت افزاری بالای پلی استیشن ۴ می تواند بازیهای متنوع پلی‌استیشن ۴ را اجرا کند.

همانند پلی استیشن ۳ این کنسول نیز از دیسک های بلو-ری بهره می‌گیرد و به همین دلیل قابلیت نمایش تصاویر باکیفیت را دارد. کنسول PS4 با پورت LAN و همینطور اتصال اینترنت وای-فای Wi-Fi به اینترنت وصل میشود، دارای ۲ پورت USB و یک خروجی HDMi است و قابلیت اتصال بی سیم از طریق بلوتوث را نیز داراست. کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Fat در اجرای تمام بازی ها و حتی بازی هایی که برای کنسول قویتر PS4 Pro  بهینه شده اند، مشکلی نخواهد داشت.

خرید کنسول بازی سونی مدل پلی استیشن

کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Fat که بعد از ۲۰ سال به بلوغ در طراحی رسیده، با دکمه های معروف به شکل های هندسی است برای هر گیمری شناخته شده است. این دسته چراغ LED برای نمایش وضعیت، پورت هدست ، پد لمسی ، لرزشگر دقیق و حتی دکمه های اختصاصی PS / SHARE / OPTIONS را نیز دارد تا نسبت به دسته بازی PS3 ارتقای کاملی داشته باشد.
اما تاریخ نشان داده که قدرت سونی و برند Playstation فقط در سخت افزار نیست که در پلی استیشن ۴ هم برگ برنده، بازیهای متنوع و بسیار زیبای کنسول نسل هشتم سونی هستند که باعث شده فروش کنسول بازی PS4  تقریبا ۲ برابر فروش کلی XBox One شود.

نقد و بررسی تخصصی

پلی‌استیشن ۴ یک کنسول بازی ویدئویی خانگی از نسل هشتم است که از سوی شرکت سونی اینتراکتیو انترتینمنت عرضه شده‌ است. این کنسول نخستین بار در ۲۰ فوریه سال ۲۰۱۳ در یک کنفرانس اختصاصی از سوی سونی که در شهر نیویورک برگزار شده بود معرفی شد. در این کنفرانس خود کنسول نمایش داده نشد و تنها از دستهٔ جدید دوال‌شاک ۴ و پلی‌استیشن آی جدید رونمایی شد. این کنسول در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ در آمریکای شمالی و در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۳ در اروپا و استرالیا پخش شده ‌است ، و در نسل هشتم کنسول‌های بازی ویدئویی با نینتندو سوئیچ مایکروسافت اکس‌باکس وان به رقابت می‌پردازد. این کنسول، در سه مدل فت، اسلیم و پرو به بازار آمده‌است. همچنین تولید پلی استیشن ۴ سری نخست که با عنوان فت شناخته می‌شود پایان یافته و پس از تولید پلی‌استیشن ۵، تنها مدل اسلیم و پرو (بصورت محدود) تولید می‌شود.

ویژگی‌های کنترلر

در طول کنفرانس اختصاصی معرفی این کنسول، سونی از دسته جدید دوال‌شاک ۴ و در E3 ۲۰۱۳ از نسل بعد دوربین پلی‌استیشن به‌طور انحصاری برای این کنسول پرده برداری کرد.

ویژگی‌های اضافه شده به کنترلر دول‌شاک ۴، لایت بار (Light bar) جلوی دسته، تاچ‌پد و دکمه اشتراک‌گذاری است. لایت بار یک سیستم تعاملی با دوربین پلی‌استیشن است و کاربردی مانند موو (PS Move) دارد. دکمه اشتراک‌گذاری برای ثبت کردن اسکرین شات، ضبط ویدئو از بازی‌ها، استفاده از قابلیت شیر پلی (SHARE Play) و شروع کردن یک پخش همگانی کارایی دارد.

شبکه‌های اجتماعی

سونی به عنوان اصلی‌ترین ویژگی کنسول روی جنبه‌های «اجتماعی» متمرکز شده‌ است. اگرچه کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Fat عملکرد اجتماعی را بهبود بخشیده‌ است، اما این ویژگی‌ها اختیاری هستند و قابلیت غیرفعال کردن دارند.

ایجاد اجتماع

کاربران این امکان را دارند که براساس علاقه شخصی، گروه‌های اجتماعی خود را ایجاد کنند یا عضو آن‌ها شوند. جوامع شامل یک هیئت مدیره بحث، دستاوردها و کلیپ‌های بازی است که توسط اعضای دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود، به علاوه امکان پیوستن به چت گروهی و راه اندازی بازی‌های تعاونی نیز وجود دارد. سونی اظهار داشت که «اجتماعات راه خوبی برای معاشرت با بازیکنان همفکر هستند»، به ویژه هنگامی که «شما می‌خواهید با یک حمله بزرگ چند نفره مقابله کنید، اما دوستان کافی در دسترس ندارید.

شبکه

کنسول بازی سونی مدل پلی استیشن به کاربران این امکان را می‌دهد تا به انواع سرویس‌های رایگان و پریمیوم شبکه پلی‌استیشن از جمله سرویس‌های اشتراک در فروشگاه پلی‌استیشن، پلی‌استیشن پلاس، پلی‌استیشن موزیک که توسط اسپاتیفای و سرویس اشتراک پلی‌استیشن ویدئو دسترسی داشته باشند و این امکان را به صاحبان می‌دهد تا نمایش‌ها و فیلم‌های تلویزیونی را اجاره یا خریداری نمایند. سرویس تقاضای تلویزیون مستقر در ابر مستقر در ایالات متحده با نام PlayStation Vue تست بتا را در اواخر نوامبر ۲۰۱۴ آغاز کرد. سونی در نظر دارد خدمات ارائه شده خود را در طول عمر کنسول گسترش داده و تکامل بخشد.

سخت‌افزار

در کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Fat برای اولین بار در خانواده پلی‌استیشن از پردازنده‌ای با معماری x۸۶ و همچنین ساخت ای‌ام‌دی استفاده می‌شود. این کنسول بازی مجهز به یک ای‌پی‌یو (واحد پردازش شتاب داده شده) که دارای ۸ هسته قدرتمند جگوار و پردازشگری گرافیکی که بر اساس معماری AMD GCN طراحی شده‌است و توانایی پردازش ۱٫۸۴ ترافلاپس را دارد می‌باشد، همچنین این کنسول بازی دارای ۸ گیگابایت حافظه اصلی (RAM) از نوع GDDR5 با پهنای باند ۱۷۶ گیگابایت بر ثانیه می‌باشد.

درایو اپتیکال پی‌اس ۴ توانایی خواندن دیسک‌های بلوری را در سرعت‌هایی تا سه برابر درایو پی‌اس۳ داراست. اگرچه کنسول مذکور از عکس‌ها و ویدئوها در رزولوشن ۴کی پشتیبانی می‌کند، اما انتظار نمی‌رود که سیستم، بازی‌ها را در این رزولوشن اجرا کند. این کنسول دارای یک هارد دیسک می‌باشد که با توجه به مدل کنسول از حافظه ۱ ترابایت یا ۵۰۰ گیگابایتی برای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. پلی‌استیشن ۴ دارای قابلیت‌های وای-فای، اتصال اترنت، بلوتوث و دو درگاه USB 3 است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 28 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.