فارس دی پی آر ۴۰۰ گزارش مردمی از طریق سامانه سجام به دادگستری خراسان‌جنوبی رسید - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در سند تحول قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین و هوشمندسازی قوه قضائیه مورد تأکید قرار گرفته و چالش‌های پیش روی آن نیز مطرح شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: البته موضوع پیشگیری یک کار علمی و فنی و تخصصی است که همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی مرتبط را می‌طلبد که در خراسان‌جنوبی این مهم وجود دارد.

وحدانی‌نیا ادامه‌داد: ما در سال ۹۹ در راستای پیشگیری از جرائم، کارگروه‌هایی از جمله شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی و ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و … را برگزار کردیم.

پرونده جرم انتخاباتی در خراسان‌جنوبی نداشتیم

وی با اشاره به اینکه ثمره این ستاد، برگزاری انتخاباتی سالم و بدون یک پرونده تخلف انتخاباتی بود، افزود: در سال ۹۹ پروژه مراقب اجتماعی دانش آموزان (نماد) را با همکاری ۱۴ دستگاه و با محوریت آموزش و پرورش در بسیاری از مدارس خراسان‌جنوبی از جمله ۲۱ مدرسه بیرجند و تمام مدارس درمیان و ۶ مدرسه در هر شهرستان برگزار کردیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های ۲۳ مهارت فرزندپروری گفت: امسال این کارگاه‌ها و آموزش‌ها ادامه خواهد داشت.

وحدانی‌نیا اظهار کرد: در مرکز استان خراسان‌جنوبی به جرائم اطفال و نوجوانان در دادگاه ویژه و با حضور مشاور رسیدگی می‌شود که ۲۳ پرونده مرتبط در این زمینه به مشاور ارجاع شد که مشاور توانست در ۲۱ پرونده ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در موضوع قاچاق مواد مخدر از نوجوانان سوءاستفاده می‌شود، افزود: رسیدگی به جرائم نوجوانان با رعایت همه جوانب روحی و روانی آنان صورت می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: همچنین برای سربازان نیز ۳۴ کارگاه برگزار کردیم که ۵۲۶ نفر در این کارگاه‌ها شرکت کردند.

برگزاری ۶۲ کارگاه مهر برای ۶۵۴ متقاضی طلاق توافقی

وحدانی‌نیا با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مهر برای افراد متقاضی طلاق توافقی گفت: سال ۹۹ تعداد ۶۲ دوره کارگاه مهر برای ۶۵۴ نفر برگزارشد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما ناامن سازی مراکز تولید و توزیع مواد مخدر برای هنجارشکنان است، گفت: از اصحاب رسانه درخواست می‌کنیم گزارش‌های خود در زمینه آسیب‌های اجتماعی را به ما منتقل کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پرونده‌های سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان با شکایت شاکی به جریان می‌افتد، اظهار کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها چون شرکت توزیع نیروی برق به واسطه بیمه بودن تجهیزاتشان پیگیر شکایت سرقت کابل و تجهیزات خود نمی‌شوند.

وحدانی‌نیا با اشاره به اینکه در حال حاضر در سامانه سجام ۱۴۰۰ دیده‌بان داریم، بیان‌کرد: حدود ۴۰۰ گزارش مردمی از ابتدای فعالیت سامانه سجام داشته‌ایم که ۸۱ گزارش مربوط به سه ماهه سال جاری بوده است.

وی ادامه‌داد :۱۵۹ گزارش مربوط به بهداشت عمومی و کرونا، ۵۸ گزارش مربوط به مفاسد اداری، ۱۱ گزارش مربوط به مواد مخدر، ۱۰ گزارش مربوط به مسائل انتخاباتی، سه گزارش در زمینه امنیتی و انتظامی، پنج گزارش مربوط به حوزه کار و کارگری و ۱۹ مورد مربوط به فضای مجازی، ۱۹ تا مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست و ۹ مورد مربوط به مفاسد اقتصادی بوده است.

۴۳ درصد پرونده‌های مرکز مشاوره دادگستری منجر به مصالحه شده است

معاون اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: از سال ۹۳ تا ۹۹ هزار و ۶۲۰ پرونده به مرکز مشاوره دادگستری خراسان‌جنوبی ارجاع شده که ۷۱۲ پرونده مختومه و ۴۳.۹۵ درصد منجر به مصالحه شده است.

وحدانی‌نیا یادآور شد: سرقت مستوجب تعزیز، ضرب و جرح عمدی، توهین، ایراد صدمه غیرعمدی (تصادفات)، حمل مواد مخدر، رانندگی بدون پروانه، نگهداری مواد مخدر، تهدید، تخریب و کلاهبرداری بیشترین فراوانی را در بین جرائم خراسان‌جنوبی دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 285 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها