فارس دی پی آر با این نکات سود واردات از چین را افزایش دهید (بررسی 3 نکته مهم برای خرید از چین) - فارس دی پی آر

واردات از چین

واردات از چین به معنای خرید کالا از این کشور و واردکردن آن به ایران است. کالاهای زیادی در کشور چین  برای تجارت وجود دارد که اگر مراحل واردات آن به‌درستی انجام شود می‌تواند سودهای زیادی را به دنبال داشته باشد. چین برترین تولیدکننده در سطح دنیاست و بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته اروپایی و آمریکایی، کالاهای مورد نیاز خود را از کارخانه‌های چینی تأمین می‌کنند.

دانش و فناوری و هزینه کم تولید باعث شده تا بیشتر اجناس چینی علاوه بر این که کیفیت خوبی دارند، قیمت ارزانی به نسبت تولید سایر کشورها نیز داشته باشند. شرکت‌های وارداتی یکی از عوامل تأثیرگذار در کسب سود بیشتر برای واردات از کشور چین هستند.

آنها به‌خوبی می‌دانند که برای واردات باید چه اقداماتی انجام شود و از این رو ریسک تجارت را کاهش خواهند داد. یکی از مراحل مهم واردات، خرید کالاها است.

۵ مرحله اصلی واردات از چین

کشور چین به دلیل وجود زیرساخت‌های تولیدی عظیم، نیروی کار ماهر و ارزان و تجربه زیاد در صنعت، توانسته لقب «کارخانه جهان» را بگیرد. واردات از چین می‌تواند سود کسب‌وکار شما را با قیمت ارزان، امکان سفارشی‌سازی و کالاهای متنوع خود افزایش دهد.

تأمین‌کنندگان چینی به‌راحتی می‌توانند مواد اولیه مقرون‌به‌صرفه‌ای که در کشورشان وجود دارد را خریداری کنند. علاوه بر این، دولت چین برای افزایش رقابت‌پذیری در صادرات از ابزارهایی چون ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، کاهش نرخ مالیات‌ها، پرداخت یارانه و مدیریت نرخ ارز استفاده می‌کند. همه این عوامل در افزایش تولید این کشور نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

کشور چین بنادر، جاده‌ها و راه‌آهن‌های متعددی را ساخته و شهرهای صنعتی را به هم وصل کرده است. این باعث شده تا هزینه‌های حمل‌ونقل کاهش پیدا کند. اطلاع از اینکه برای واردات از چین باید چه مراحلی را پشت سر گذاشت، اهمیت زیادی دارد. شرکت بازرگانی وانیکس به افرادی که قصد واردات از چین را دارند، کمک می‌کند تا با کمترین هزینه و ریسک، سود تجارت خود را افزایش دهند. مراحل واردات کالا از چین به شرح زیر است:

برای واردات از چین، کلیک کنید.

  1. اطلاعات در مورد قوانین و حقوق واردات

هر کشور برای انجام معاملات تجاری بین‌المللی، قوانینی را در نظر گرفته است؛ بنابراین افرادی که قصد تجارت دارند باید به این قوانین پایبند باشند. این قوانین هم در کشور مبدأ و هم در کشور مقصد وجود دارد. اولین قانون آن مربوط به شخص واردکننده می‌شود. یعنی اگر شما قصد واردات از چین را دارید ابتدا باید بررسی کنید که حق واردات از این کشور را دارید یا خیر؟

حق واردات به افرادی داده می‌شود که کارت بازرگانی داشته باشند. درصورتی‌که کارت بازرگانی نداشته باشید می‌توانید با کمک شرکت وانیکس کالاهای مورد نظرتان را به کشور وارد کنید. علاوه بر این، قوانین دیگری در این حوزه برای کالاها، روش پرداخت هزینه، حمل‌ونقل و بسیاری دیگر از عوامل وجود دارد. مثلاً برای واردات کالاهای مشروط باید از مراجع ذیربط مجوزهای لازم اخذ شود. همچنین واردات کالاهایی چون سلاح گرم، مشروبات الکلی  و برخی دیگر از کالاها که برای حمایت از تولید داخلی هستند، ممنوع است.

  1. شناسایی کالاهای وارداتی

در کشور چین کارخانه‌های زیادی وجود دارد که انواع و اقسام کالاها را تولید می‌کنند. شما به‌عنوان یک واردکننده باید نیازهای کشور را بررسی کرده و مطابق با آن کالا وارد کنید. کالاهای مورد نیاز مشتریان بیشتری دارند و واردات آنها می‌تواند سود خوبی را به دنبال داشته باشد.

از طرفی قطعاً شما سرمایه‌ای را برای این کار در نظر گرفته‌اید و باید کالاهایی را که می‌توانید با این سرمایه خریداری کنید را بشناسید. مثلاً با سرمایه کم نمی‌توانید خودرو وارد کشور کنید اما ممکن است با همان سرمایه بتوانید موبایل یا لوازم جانبی آن را وارد کنید. پس با در نظر گرفتن این نکات از هدررفت زمان و هزینه خود جلوگیری کرده و موفقیت خود را رقم بزنید.

  1. یافتن تأمین‌کننده

برای خرید کالاهایی که قرار است به کشور وارد کنید باید تأمین‌کننده‌ای را بیابید. برخی از افراد گمان می‌کنند، تأمین‌کننده‌هایی خوب هستند که کالاهای خود را به ارزان‌ترین قیمت بفروشند. اما در واقعیت علاوه بر این باید به دیگر نکات نیز توجه شود. شما باید شرایط پرداخت هزینه، حمل‌ونقل، زمان آماده‌سازی کالاها، زمان تحویل و دیگر عوامل را شناسایی کنید.

هنگامی که تأمین‌کننده را یافتید لازم است تا یک P/I یا همان پیش‌فاکتور را از آنها بگیرید. پیش‌فاکتور باید اطلاعاتی در خصوص وزن، ابعاد بسته‌بندی و همچنین زمان خرید شما را نشان دهد. از تأمین‌کننده بخواهید اطلاعات دقیقی از کالا را در اختیار شما قرار دهد.

شما می‌توانید تأمین‌کنندگان را به‌صورت آنلاین مثل سایت علی بابا شناسایی یا اینکه از طریق شرکت بازرگانی مانند وانیکس اقدام کنید. شرکت وانیکس نمایندگان مجربی در کشور چین دارد که با کارخانه‌های چینی آشنا بوده و بهترین تأمین‌کننده را پیدا می‌کنند.

  1. تدارکات حمل‌ونقل

موارد زیادی همچون کانتینر، بسته‌بندی، جابه‌جایی ترمینال و هزینه‌های کارگزار بر هزینه‌های واردات از چین اثر می‌گذارد. برای به‌دست‌آوردن هزینه کلی باید همه این موارد را حساب کنید. چهار روش که برای حمل کالاها از چین به ایران وجود دارد شامل مسیر هوایی، زمینی، دریایی و ریلی است. زمان و هزینه هر یک از این روش‌ها متفاوت است.

برای حمل‌ونقل کم‌هزینه توجه داشته باشید که تأمین‌کننده طبق FOB حمل‌ونقل را از نزدیک‌ترین بندر یا فرودگاه انجام دهد، زیرا این باعث می‌شود تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند. حمل‌ونقل از مسیر دریا زمان زیادی را صرف می‌کند و شما باید برنامه‌ریزی طولانی تری داشته باشید. یعنی اگر زمان خاصی را برای تحویل کالاها در نظر دارید بهتر است که از ۳ ماه قبل هماهنگی‌های لازم برای حمل کالاها را انجام دهید. ته لنجی یکی از امتیازها برای حمل کالاها از برخی کشورها است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  1. ترخیص کالاهای از گمرک

اگر همه مراحل واردات از چین را به‌درستی انجام داده باشید می‌توانید آنها را از گمرک ترخیص کنید. برای ترخیص در زمان مناسب به گمرک مراجعه کرده و مدارک لازم را ارائه دهید. هنگامی که محموله‌های خود را دریافت و از بسته‌بندی و برچسب‌ها اطمینان حاصل کردید، به تأمین‌کننده یک ایمیل ارسال کرده و اطلاع دهید که بسته را دریافت و پس از بررسی با آنها تماس خواهید گرفت.

ممکن است برخی از کالاها در حین ارسال آسیب دیده باشند یا اینکه مطابق با سفارش نباشند، در هر صورت باید آن را به تأمین‌کننده اطلاع دهید. برای اینکه از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنید، بهتر است که واردات را به شرکت‌های بازرگانی سپرده تا آنها مراحل واردکردن کالاها را با کمترین ریسک بر عهده بگیرند.

ته لنجی؛ بهترین روش حمل کالا برای واردات

یکی از روش‌هایی که واردکنندگان می‌توانند برای حمل کالاهای خود استفاده کنند، ته لنجی است. این روش محبوبی برای بسیاری از تاجران است؛ زیرا با استفاده از آن نیازی به پرداخت‌های گمرکی وجود ندارد.  در این روش برای حمل کالاها از لنج استفاده می‌شود. به عبارت دیگر خدمه‌ها و مسئولان لنج قادرند هر ساله مقادیر مشخصی کالا را بدون محدودیت‌های گمرکی وارد کشور کنند. این روش در جنوب ایران و در بنادری مثل بندرعباس، گناوه، آبادان، اهواز و دیلم وجود دارد.

برای واردات ته لنجی، کلیک کنید

ته لنجی

چند نکته برای خرید کالا از چین

چین دارای کارخانه‌های بسیاری برای تولید انواع محصولات است و شما می‌توانید از یک تکه کاغذ تا قطعات سنگین تجهیزات را در این کشور بیابید. قبل از خرید هر محصولی باید درمورد آن به‌خوبی تحقیق کنید. چند نکته مهم در رابطه با خرید کالاها از چین وجود دارد که لازم است آنها را بدانید. این نکات را در ادامه به‌تفصیل توضیح داده‌ایم.

بازار عمده‌فروشی چین را پیدا کنید

بازار عمده‌فروشی به بازاری گفته می‌شود که در آن به خرده‌فروشان کالا عرضه می‌کنند. در کشور چین بازارهای عمده‌فروشی زیادی وجود دارد که بزرگ‌ترین آنها در گوانگژو، شنژن، ییوو و هنگ کنگ واقع شده است. به‌عنوان مثال بازار گوانگژو بایما یک مرکز عمده‌فروشی پوشاک در جهان است که همیشه جمعیت زیادی در آن به خریدوفروش مشغول هستند. در این بازار لباس مردانه، زنانه و بچگانه باکیفیت خوبی عرضه می‌شود. برای واردات از چین می‌توان از این مراکز فروش خرید کرد.

در مورد وب‌سایت‌های خرید از چین بدانید

یافتن اطلاعات برای خرید از چین به ‌واسطه وجود برخی از سایت‌ها بسیار آسان شده است. وب‌سایت‌های مختلفی در گوگل وجود دارند که پلتفرم‌های قانونی برای خرید را نشان می‌دهند. برخی از این سایت‌ها شامل Alibaba، Made-in-China، ۱۶۸۸، DH gate، و AliExpress و Global sources می‌شوند. در واقع با استفاده از این سایت‌ها می‌توان سرعت روند واردات از چین را افزایش داد. البته باید توجه داشته باشید که تأمین‌کنندگان معتبری را برای خرید کالا از آنها، انتخاب کنید.

از نمایشگاه‌های تجاری صادرات و واردات چین بازدید کنید

چین هرساله نمایشگاه‌های تجاری، به‌صورت آنلاین و حضوری را برگزار می‌کند. پنج نمایشگاه تجاری برتر آن شامل کانتون، نمایشگاه تجاری Yiwu، نمایشگاه خودرو پکن، نمایشگاه Bauma، و نمایشگاه کالاهای واردات و صادرات شانگهای است. شما می‌توانید از این نمایشگاه‌ها دیدن کنید و به واسطه آن با برخی از تأمین‌کنندگان برای واردات از چین آشنا شوید.

مزایایی که واردات به همراه دارد

واردات یکی از روش‌های تأمین کالای مورد نیاز در کشورها است. برخی از افراد با هدف کسب سود اقدام به واردات می‌کنند. اما باید توجه داشت که برای واردات باید دانش و تخصص کافی وجود داشته باشد. واردات کالاها باعث معرفی محصولات جدید به بازارها می‌شود.

واردات کالاها سبب کاهش هزینه‌های تولید خواهد شد. زیرا تولید برخی از کالاها نیاز به امکانات و دانش بالایی است و واردات سبب تسهیل این روند می‌شود. علاوه بر این ممکن است این عدم اطلاعات و امکانات کافی برای تولید منجر به تولید محصولات بی‌کیفیت شود که واردات می‌تواند گزینه جایگزین خوبی برای آن باشد.

سودآورترین محصولات برای واردات از چین

برای شروع یک کسب‌وکار، انتخاب کالای مناسب ممکن است کمی سخت به نظر برسد. هر گونه اشتباه درمورد خرید کالاها ممکن است ضرر و زیان زیادی را به دنبال داشته باشد. در این قسمت ما لیستی از کالاها که واردات آنها می‌تواند سود خوبی داشته باشد را بررسی کرده‌ایم.

البته لازم به ذکر است که بهتر است شما برای انتخاب کالا از مشاوره‌های افراد باتجربه نیز استفاده کنید. شرکت وانیکس دارای بخش مشاوره برای واردات از چین است که اطلاعات لازم را در اختیار بازرگانان قرار می‌دهد. لیست این کالاها شامل موارد زیر است.

شارژر تلفن بی‌سیم

استفاده از تلفن‌ها هر روز در حال افزایش است و نیاز به لوازم آن بیش از پیش احساس می‌شود. یکی از این لوازم شارژرهای آن است. گوشی‌های موبایل دارای باتری هستند که نیاز به شارژ کردن دارند. با گذشت زمان انواع مختلفی از شارژر گوشی به بازار عرضه شده است؛ پس واردات شارژر می‌تواند سودآور باشد زیرا مشتریان آن همواره وجود دارند.

برای استفاده از این نوع شارژرها کافی است گوشی موبایل را روی سطح آن قرار دهید. نحوه کار این شارژرها برحسب انرژی الکترومغناطیسی است و با عبور جریان برق از سیم‌ها یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود. برای استفاده از این نوع شارژرها باید پشت گوشی از پلاستیک یا شیشه ساخته شده باشد؛ زیرا استفاده از گوشی‌های با پشت فلزی منجر به برزو اختلال خواهد شد. انواع مختلفی از شارژرهای بیسیم وجود دارد که قیمت هر یک از آنها متفاوت است. شما باید متناسب با بودجه خود، محصول مناسبی را انتخاب کنید.

اسباب‌بازی

خرید اسباب‌بازی و فروش آن در کشور یک ایده تجاری خوب برای واردات از چین است که می‌تواند سود زیادی را به دنبال داشته باشد. تقاضاکنندگان اسباب‌بازی همواره وجود دارند؛ زیرا این یک کالای مناسب برای سرگرمی کودکان است. انواع اسباب‌بازی در بازار وجود دارد.

برخی از آنها بیشتر جنبه زیبایی داشته و بالای تخت کودکان قرار می‌گیرد. اسباب‌بازی‌های دیگر صرفاً جهت بازی بوده و می‌توان از آنها برای افزایش قدرت ذهنی و مهارت کودکان استفاده کرد. می‌توان انواع اسباب‌بازی‌ها را با قیمت مناسب از تأمین‌کنندگان چینی خریداری کرد. انواع اسباب‌بازی‌ها شامل:

  • اسباب‌بازی‌های شخصیت کارتونی
  • اسباب‌بازی‌های کمک درمانی (لکنت زبان)
  • اسباب‌بازی‌های اکتشافی
  • اسباب‌بازی‌های وسایل نقلیه
  • اسباب‌بازی‌های عروسکی
  • اسباب‌بازی‌های ورزشی و فعالیت بدنی
  • اسباب‌بازی‌های مهارتی
  • اسباب‌بازی‌های معما و بازی
  • اسباب‌بازی‌های سازه‌ای

گوشی موبایل

شرکت‌های بزرگی  وجود دارند که گوشی‌های موبایل را تولید می‌کنند. با توجه به وجود متقاضیان این گوشی‌ها در سراسر دنیا و کشور ما، واردات آن می‌تواند سود خوبی داشته باشد. خدماتی که امروزه گوشی‌های همراه به انسان عرضه می‌کنند باعث محبوبیت دوچندان آنها شده است.

گوشی‌های موبایل در گذشته تنها قادر به تماس و ارسال پیام بودند، این در حالیست که گوشی‌های هوشمند مجهز به دوربین‌‌هایی باکیفیت، قابلیت ارسال عکس و فیلم در حجم‌های بالا، ذخیره‌سازی فایل‌ها و بسیاری دیگر از امکانات هستند. چین یکی از بزرگ‌ترین صادرکننده‌های گوشی همراه است. برند هوآوی ساخته چین، چندین سال در رتبه برتر گوشی‌های موبایل قرار داشت.

اکنون گوشی‌هایی چون اوپو، لنوو، شیائومی، ریلمی از بهترین برندهای گوشی تولید شده در چین هستند. بسیاری از تأمین‌کنندگان گوشی در کشور چین، آنها را با قیمت مناسب می‌فروشند. شما می‌توانید این تأمین‌کنندگان را از طریق شرکت وانیکس پیدا کرده و گوشی‌های ارزان‌قیمت باکیفیت مناسب را خریداری کنید.

واردات با وانیکس، کلیک کنید

واردات

چمدان‌های مسافرتی

داشتن یک چمدان برای مسافرت می‌تواند آن را لذت‌بخش‌تر کند. واردات چمدان‌های مسافرتی از چین سود خوبی را به همراه دارد؛ زیرا کیفیت چمدان‌های تولیدی در کشور چین مناسب بوده و از قیمت خوبی برخوردارند. چمدان‌ها باعث می‌شوند تا امنیت سفر افزایش‌یافته و وسیله‌ها از شر دزدی و آسیب در امان باشند.

چمدان‌ها از متریال‌های مختلفی چون پارچه، فلز، چرم و پلاستیک ساخته شده‌اند. با توجه به نوع متریال استفاده شده در این چمدان‌ها می‌توان آنها را در محل‌های مختلفی استفاده کرد. از نظر استایل نیز چمدان‌ها دارای انواع مختلفی هستند. مثلاً چمدان‌های دستی ابعاد مناسبی برای حمل دارند و می‌توان برای مسافرت با هواپیما از آنها استفاده کرد. اندازه این نوع چمدان‌ها به ۲۲، ۲۵ و ۵۵ سانتیمتر محدود می‌شوند.

چمدان‌های چرخ‌دار نوع دیگری از چمدان‌ها هستند که ظرفیت بالایی برای حمل وسایل دارند. این چمدان‌ها سایزهای مختلفی دارند و قیمت آنها بسته به سایز و جنس آن متفاوت است. چمدان‌های شانه‌ای، کیف پوشاک و خلبانی انواع دیگری از چمدان‌های مسافرتی بوده که برای واردات از چین مناسب هستند.

لوازم آشپزخانه

آشپزی یک هنر است و استفاده از ابزارهای باکیفیت می‌تواند تجربه این هنر را شیرین‌تر کند. قیمت و کیفیت مناسب این ابزار باعث شده تا مشتریان زیادی داشته باشد. در چین انواع لوازم آشپزخانه به فروش می‌رسد. شما می‌توانید ظروف کوچک یا انواع لوازم بزرگ را در این کشور وارد کنید.

با توجه به اینکه چین مشتریان زیادی در سراسر دنیا دارد، محصولات متنوعی را برای جلب رضایت آنها تولید می‌کند. این باعث شده تا دستیابی به کالاهای متنوع چینی و آسان‌تر شود. شرکت‌های بزرگی در چین وجود دارند که لوازم‌خانگی باکیفیت را تولید می‌کنند.

یکی از این شرکت‌ها، شیائومی است که علاوه بر تولید گوشی موبایل لوازم‌خانگی همچون پلوپز، تصفیه‌کننده هوا و آب، پنکه، لامپ، ساعت‌های زنگ‌دار و لوازم دیگری را تولید می‌کند. Midea، Haier، Gree و Skyworth از دیگر برندهای چینی برتر در زمینه تولید لوازم‌خانگی هستند.

راه‌های جلوگیری از به دام افتادن در خریدهای آنلاین

بسیاری از افراد تمایل دارند کالاهای وارداتی از چین را به‌صورت آنلاین خریداری کنند. به عقیده آنها خرید آنلاین باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود. این موضوع درمورد تجارت‌های بین‌المللی نیز وجود دارد. صدها سایت برای عرضه محصولات چینی راه‌اندازی شده که محصولات این کشور را به مشتریان خارجی می‌فروشند.

البته همچنان افرادی وجود دارند که فکر می‌کنند خرید آنلاین ریسک معامله را افزایش می‌دهد؛ بنابراین آنها خرید مستقیم و حضوری از فروشگاه‌ها را ترجیح می‌دهند. ما در این  قسمت چند نکته برای جلوگیری از ایجاد چنین خطراتی را بیان کرده‌ایم.

  1. وب‌سایت‌های قابل اعتماد را پیدا کنید

خرید از سایت‌های معتبر می‌تواند کمک بزرگی برای یک واردات سودآور باشد. برای اینکه تشخیص دهید کدام وب‌سایت قابل اعتماد است به نکاتی چون معرفی دقیق شرکت یا سایت، اطلاعات تماس (شامل آدرس، شماره تلفن ثابت و فکس)، شرایط و ضوابط، راهنمایی برای خرید، ارسال، پرداخت و سیاست حفظ حریم خصوصی در پایین سایت وجود دارد، توجه کنید.

سایت‌ها باید دارای برچسب‌های امنیتی، مانند VeriSign، Cybertrust، D&B، و McAfee باشند. وب‌سایت‌های ثبت شده در چین نیز دارای یک شماره ICP در پایین سایت هستند. در قسمت نظرات مشاهده کنید که مشتریان چه چیزی بیان کرده‌اند. به دامنه سایت توجه داشته باشید.

جستجوی دامنه سایت اطلاعاتی از جمله تاریخ ایجاد سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد. قطعاً هر چه سایت قدیمی‌تر باشد، اعتبار بیشتری خواهد داشت. در آخر تنها به سایت‌هایی اعتماد کنید که آدرس آنها با “https:” شروع می‌شوند.

  1. از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید

روی سایت‌ها یا لینک‌های ناآشنا که ممکن است به ایمیل‌ شما ارسال شود ،کلیک نکنید که ممکن است صرفاً برای کلاهبرداری و سرقت اطلاعات شما باشد. پس از شروع خرید در این سایت‌ها، اطلاعات شخصی شما از جمله نام، تاریخ تولد، آدرس، شماره تلفن، شماره کارت اعتباری و رمز عبور به سرقت می‌رود. در این صورت شما به دردسر بزرگی خواهید افتاد.

  1. قبل از پرداخت با تأمین‌کننده خود صحبت کنید

علاوه بر انتخاب رنگ، جنس، اندازه و تعداد کالاها لازم است تا درمورد شرایط حمل‌ونقل آنها نیز از تأمین‌کننده سؤال بپرسید. برخی از تأمین‌کنندگان چینی برای اینکه بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند، خدمات حمل‌ونقل رایگان را برای برخی محصولات در نظر می‌گیرند.

شرایط آنها برای بسته‌بندی، بارگیری و هزینه‌ها را بدانید. ممکن است شما مجبور باشید مدتی کالاهای خریداری شده را در انبار نگهداری کنید. پس این موضوع را به تأمین‌کننده اطلاع دهید. برخی از تأمین‌کنندگان انبارهایی برای نگهداری وسایل در اختیار خریداران خود قرار می‌دهند.

اما باید توجه داشته باشید که هزینه برخی از این انبارها ممکن است زیاد باشد. شرکت وانیکس برای کاهش هزینه واردات از چین، انبارهایی را در این کشور تدارک دیده تا واردکنندگان بتوانند با هزینه کمتر، کالاهای خود را در آن نگهداری کنند.

  1. سوابق تمام خریدها را نگه دارید

سوابق چت، ایمیل‌ها یا پیام‌هایی که از تأمین‌کننده دریافت می‌کنید را نگه دارید. اگر تأمین‌کننده به قول خود عمل نکند، این مدارک می‌تواند گواه خوبی برای روشن‌کردن ماجرا باشد. حتی‌الامکان از فروشنده‌های معتبر خرید کنید. برخی از فروشندگان با دریافت هزینه، کالاها را تحویل خریدار نمی‌دهند و پس از مدتی غیب می‌شوند. این باعث ضررهای هنگفتی به کسب‌وکار شما خواهد شد.

لازم است تا به هنگام پرداخت هزینه‌ها از کارت‌های اعتباری استفاده کنید. در صورت مواجه شدن با مخالفت فروشنده با پرداخت از طریق کارت اعتباری، خرید خود را کنسل کنید؛ زیرا در پرداخت هزینه‌ها با روش دیگر، در صورت بروز مشکل نمی‌توانید پیگیری کرده و پول خود را پس بگیرید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 5,325 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 24 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها