فارس دی پی آر بزرگترین شرکت تولید تراشه انگلستان به مالکیت چین در می‌آید - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، به گفته دو منبع آگاه، قرار است شرکت نیوپورت وافر فب، بزرگترین تولیدکننده تراشه کامپیوتری انگلستان، این هفته به ازای ۶۳ میلیون پوند (معادل ۸۷ میلیون دلار) به مالکیت شرکت چینی تولید کننده نیمه‌رسانا، نکسپریا، درآید.

نکسپریا یک شرکت آلمانی است که ۱۰۰ درصد مالکیت آن در اختیار شرکت وینگ‌تک تکنولوژی چین است. نکسپریا به سی‌ان‌بی‌سی خبر داده است که مذاکرات بر سر این توافق هنوز ادامه دارند.

منابع آگاه می‌گویند قرار است نکسپریا همین دوشنبه یا سه‌شنبه اعلام کند که مالکیت این شرکت انگلیسی را به دست آورده است.

شرکت نیوپورت وافر فب یک شرکت تولیدکننده تراشه کامپیوتری است که در سال ۱۹۸۲ در نیوپورت در جنوب ولز تأسیس شده است. این شرکت یکی از شرکت‌های انگشت‌شماری است که در انگلستان به تولید تراشه کامپیوتری می‌پردازند.

اهمیت این قرارداد در حالی بیشتر می‌شود که توجه کنیم دنیا با کمبود شدید تراشه کامپیوتری روبرو است و کشورها در تلاشند در تولید این کالای مهم به استقلال برسند.

تام توگنهت، رئیس بخش تحقیقات چین در دولت انگلیس و رئیس کمیته امور منتخب خارجه، در نامه‌ای به وزیر تجارت انگلیس در مورد این قرارداد ابراز نگرانی کرد و گفت: واگذاری مالکیت برترین شرکت تولیدی تراشه کامپیوتری و نیمه‌رسانای انگلیس و اعطای تکنولوژی‌های آن به یک شرکت چینی، از نظر من مسأله امنیت ملی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 285 views بار دسته بندی : اقتصاد تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها