فارس دی پی آر بهترین گوشی های شیائومی در بازه 8 تا 12 میلیون تومان کدام است؟ - فارس دی پی آر

بهترین گوشی های شیائومی در بازه ۸ تا ۱۲ میلیون تومان کدام است؟

شیائومی به یکی از برترین برندهای موبایل در بازار ایران تبدیل‌شده است. این گوشی طرفداران بی‌شماری در ایران و سایر کشورهای جهان دارد. باوجودآنکه شیائومی تولید کشور چین است؛ اما کیفیت ساخت بسیار مطلوبی دارد. این گوشی را قاتل پرچم‌داران برندهای معروف می‌دانند و تاکنون که در طول مسیر موفق عمل کرده است. اگر بودجه‌ای بین ۸ تا ۱۲ میلیون تومان را برای خرید گوشی موبایل کنار گذاشته باشید، کدام گوشی شیائومی را انتخاب می‌کنید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا برخی از بهترین گوشی‌های شیائومی در بازه ۸ تا ۱۲ میلیون تومان را به شما معرفی کنیم.

ردمی نوت ۱۰ پرو

ردمی نوت ۱۰ پرو جزو برترین گوشی‌های شیائومی به‌حساب می‌آید. و در پاسخ به سوال بهترین انتخاب برای خرید گوشی بین ۸ تا ۱۲ میلیون چیست این گوشی می تواند پاسخ خوب و چشمگیری باشد و در زمره گوشی‌های موبایل شیائومی همراه با دوربین عالی محسوب می‌شود. اگر به کیفیت دوربین اهمیت می‌دهید، بهتر است حتماً این گوشی را انتخاب کنید. زیرا دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی واید دارد که دارای وضوح باورنکردنی است. این گوشی همراه با صفحه نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی به بازار عرضه‌شده است و ۳۹۵ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی دارد. پس می‌توانید انتظار وضوح تصویر بسیار عالی از این گوشی زیبا و دوست‌داشتنی داشته باشید. صفحه نمایشگر این گوشی از AMOLED ساخته‌شده است و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد که از HDR10 هم پشتیبانی می‌کند. همچنین نور صفحه این گوشی تا ۱۲۰۰ نیت افزایش پیدا می‌کند.

در گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو از پردازنده بسیار قدرتمند و تراشه‌ای عالی استفاده کرده‌اند. به همین خاطر می‌توان گفت که ردمی نوت ۱۰ پرو حتی برای بازی نیز مناسب است و می‌توان آن را جزو گوشی‌های گیمینگ شیائومی دانست. قیمت آن دقیقاً بین بازه ۸ تا ۱۲ میلیون تومان قرار دارد و دارای باتری قدرتمندی است. این گوشی در طول روز فقط شاید به یک بار شارژ نیاز پیدا کند. که ردمی نوت ۱۰ پرو همراه با شارژر ۳۳ واتی سریع به بازار عرضه‌شده است که در عرض حدود ۳۰ دقیقه گوشی را ۵۹ درصد شارژ می‌کند.

گوشی پوکو F3

گوشی پوکو F3 نیز ازجمله گوشی‌های میان رده برتر شیائومی به‌حساب می‌آید. اگر قصد مقایسه‌ای کلی بین پوکو F3 و گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو را دارید، باید بدانید که عملکرد گوشی ردمی نوت ۱۰ به‌مراتب از پوکو F3 بهتر است. البته ازنظر قیمتی نیز باهم تفاوت دارند. در گوشی پوکو F3 از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی واید استفاده‌شده است؛ اما قابلیت  فیلم‌برداری در حالت ۲۱۶۰p را دارد. پس می‌توان گفت که کیفیت فیلم‌برداری و عکس‌برداری قابل قبولی دارد؛ اما کیفیت آن قطعاً از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۰ کمتر است. در این گوشی از صفحه نمایشگر AMOLED 6.67 اینچی باکیفیت همراه با تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در اینچ استفاده‌شده است. این صفحه نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و ۱۳۰۰ نیت روشنایی دارد. پس می‌توانید از این گوشی برای بازی‌های سنگین نیز استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد گوشی پوکو f3  میتوانید سایت https://www.gsmarena.com  را بررسی و جزییات این گوشی را می توانید ببینید.

ازنظر پردازنده گرافیکی، پردازنده مرکزی و تراشه اصلی، این گوشی کیفیت مناسبی دارد. در این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده کرده‌اند که عملکرد بسیار مناسبی در بین تراشه‌های گوشی موبایل دارد. این گوشی در دو مدل ۶ و ۸ گیگ رم به بازار عرضه‌شده است و طبیعتاً مدل ۸ گیگ قیمت بیشتری از مدل ۶ گیگ دارد. باتری گوشی پوکو F3 4،۵۲۰ میلی آمپر ساعت است و ظرفیت کمتری از باتری ردمی نوت ۱۰ پرو دارد. در این گوشی هم از شارژر ۳۳ واتی قدرتمند سریع استفاده کرده‌اند که به سرعت می‌تواند باتری را ۱۰۰ درصد شارژ کند.

شیائومی می ۱۱ لایت ۵G

شیائومی می ۱۱ لایت ۵G جزو گوشی‌های سری می شیائومی است. این گوشی طراحی بسیار زیبایی دارد و از صفحه نمایشگر ۶٫۶۵ اینچی با ۴۰۲ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی در آن استفاده کرده‌اند. گوشی شیائومی می ۱۱ لایت ۵G ظاهری بسیار شیک دارد و کاملاً خوش‌دست است. شیائومی می ۱۱ لایت ۵G در دو مدل ۶ و ۸ گیگ رم به بازار عرضه می‌شود. طبیعتاً قیمت مدل رم ۸ گیگ از مدل رم ۶ گیگ بیشتر خواهد بود. همچنین کاربران می‌توانند بین مدل‌های ۶۴ گیگ، ۱۲۸ گیگ و ۲۵۶ گیگ حافظه اصلی یکی را انتخاب کنند. در این گوشی از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید استفاده‌شده است که کیفیت مطلوب و مناسبی دارد. کیفیت دوربین گوشی ردمی نوت ۱۰ به‌مراتب از شیائومی می ۱۱ لایت ۵G نیز بهتر است؛ اما دوربین شیائومی می ۱۱ لایت ۵G نیز کیفیت عملکرد مناسبی دارد.

تراشه اسنپدراگون ۷۸۰ قلب تپنده این گوشی است که به آن قدرت می‌دهد. همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، این گوشی از شبکه اینترنت پرسرعت ۵G نیز پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر هنوز این اینترنت به‌صورت گسترده در ایران پوشش ندارد؛ اما به‌زودی شاهد پوشش‌دهی این اینترنت در ایران نیز خواهیم بود. ازنظر سرعت عملکرد پردازنده باید بدانید که این گوشی می‌تواند انواع بازی‌های سنگین و حرفه‌ای را با سرعت مناسبی اجرا کند. پس به‌صورت کلی باید گفت که به نسبت قیمت، ارزش خرید دارد.

کلام آخر

درنهایت باید گفت که اگر به دوربین اهمیت می‌دهید، بهتر است مستقیم به سراغ گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو بروید. این گوشی دوربین بسیار قدرتمند و سرعت عملکرد عالی دارد. البته گوشی‌های دیگر به نسبت قیمت، کیفیت و عملکرد مطلوبی دارند. پس در وهله اول باید بودجه‌ای که برای خرید گوشی کنار گذاشته‌اید را در نظر بگیرید و سپس بر همان اساس انتخاب خود را انجام دهید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 268 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 30 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.