فارس دی پی آر بهره‌ای که ایران پس از انقلاب از حقوق بشر آمریکایی برد - فارس دی پی آر

فارس دی پی آر، گروه فرهنگ و اندیشه: با توجه به اوضاع کرونایی اوگاندا و تعطیلی ۴۲ روزه مراکز دینی، علمی، آموزشی و… در این کشور، رایزنی فرهنگی ایران در این کشور به زعامت محمدرضا قزلسفلی، در خصوص افشای ماهیت ضد حقوق بشری آمریکا چند فعالیت رسانه‌ای در فضای مجازی را انجام داده است.

در اولین روز از هفته حقوق بشر آمریکایی و سالگرد ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششم تیر ۱۳۶۰ و به منظور تبیین تناقض آشکار بین «حقوق بشر حقیقی» و «عملکرد ریاکارانه و تحریم‌های ظالمانه آمریکا» و معرفی مصادق روشن نقض حقوق بشر و ماهیت ضد بشری شیطان بزرگ مقاله‌ای تحت عنوان «هفته حقوق بشر به سبک آمریکایی و ایران پس از انقلاب اسلامی» در رسانه‌ها، کانال‌های تلگرامی مطالعات ایران و آفریقا و شبکه‌های خبری پر مخاطب آفریکن جورنال، افریکن نیوز، دیگه چه خبر؟، هملند، ایران – اوگاندا و … تحت پوشش وآتس اَپ منتشر و همچنین متن آن بطور جداگانه به نشانی الکترونیکی بیش از چهارصد فرهیخته اوگاندایی ارسال شد. خلاصه ترجمه آن به شرح ذیل است:

از بیست و شش ژوئن تا سوم ژوئیه در جمهوری اسلامی ایران هفته حقوق بشر آمریکایی نامیده شده است. شاید این سوال مطرح شود که چرا این بازه زمانی هفته حقوق بشر آمریکایی نامیده شده است؟ در پاسخ باید گفت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ که به سقوط حکومت مورد حمایت آمریکا منجر شد، آمریکایی‌ها بطور مستقیم و غیر مستقیم بین سال‌های ۱۹۸۱ و ۱۹۸۸ از حوادث و جنایاتی حمایت کردند که در بازه زمانی بین «بیست و شش ژوئن و سوم ژوئیه» که هفته حقوق بشر به سبک آمریکایی نامیده شده است. از جمله این اتفاقات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. بیست و شش ژوئن ۱۹۸۱ امام جمعه تهران و نماینده امام خمینی (ره) در شورای‌عالی دفاع که در حال حاضر رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران هستند، در اثر انفجار بمبی که توسط گروه تروریستی فرقان تحت حمایت آمریکا در محل سخنرانی امام خامنه ای (مدظله العالی) کار گذاشته شده به شدت مجروح شد.

۲. بیست و هشت ژوئن ۱۹۸۱ دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران توسط سازمان مورد حمایت آمریکا مجاهدین خلق (منافقین خلق) منفجر و دکتر بهشتی به همراه هفتاد و دو نفر از یاران امام خمینی (ره) به شهادت رسیدند.

۳.بیست و هشت ژوئن ۱۹۸۷ بمباران شیمیایی سردشت در شمال غربی ایران ، توسط ارتش صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق.

۴. اول ژوئیه ۱۹۸۲: ترور آیت الله صدوقی، امام جمعه یزد، توسط سازمان مجاهدین خلق (منافقین خلق)

۴. سوم ژوئیه ۱۹۸۸ حمله ددمنشانه ناوگان آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران و شهادت دویست و نود سرنشین.

و…

با این همه جنایات به نظر می‌رسد که دفاع آمریکا از حقوق بشر ادعای مضحکی بیش نیست. مضافاً اینکه آمریکا در تشکیل بحران‌های ضد بشری خاورمیانه با ارسال سلاح بطور مستقیم دخالت داشته و در عین حال خود را به عنوان هوادار حقوق بشر به جهانیان معرفی می‌کند.

بنابراین، سازمان‌های غیردولتی ایرانی به درستی این هفته را هفته حقوق بشر به سبک آمریکایی نامگذاری کرده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : فرهنگ و اندیشه تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها