فارس دی پی آر تعطیلی همه مشاغل در شهرهای قرمز به غیر از گروه یک از یکشنبه - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، رئیسی سخنگوی ستاد کرونا در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: در شهرهای قرمز فقط مشاغل ضروری می‌توانند فعالیت کنند و بقیه مشاغل تعطیل هستند. ممنوعیت سفر و خروج به شهرهای قرمز نیاز به ابلاغ ندارد و اعمال می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه تعداد شهرهای قرمز کرونایی کشور از حدود ۲۰ شهر در سه هفته پیش به ۹۲ شهر رسیده است, گفت: تعداد شهرهای نارنجی هم به عدد ۱۸۳ رسیده است.

علیرضا رئیسی افزود: با توجه به افزایش روند بیماری کرونا، قطعاً برای جلوگیری ازگسترش آن لازم است شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌ها, جدی تر رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه عوامل متعددی دست به دست هم داد تا این اتفاق بیفتد, ادامه داد: تابستان پارسال هم در برخی شهرهای جنوبی, افزایش شیوع بیماری کرونا را داشتیم.

آقای رئیسی افزود: از فردا تنها گروه مشاغل شماره یک اجازه فعالیت دارند و بقیه مشاغل تعطیل هستند و رفت و آمدها هم از و به شهرهای قرمز ممنوع است.

او اضافه کرد: ۱۰ شهرستان استان تهران از جمله خود شهر تهران قرمز است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ۶۸ کشور جهان درگیر موج دلتای کرونا شدند, گفت: زمانی که عبور غیر قانونی از مرزها زیاد است بنابراین مشخص است که درگیری موج دلتا اتفاق می‌افتد.

رئیسی افزود: استان سیستان و بلوچستان از نظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جزو آخرین استان کشور است و رعایت این شیوه نامه‌ها در آن جا زیر ۴۰ درصد است.

وی اضافه کرد: از تقریباً سه ماه پیش، نیروهای مسلح سپاه، ارتش و ناجا برای کنترل مرزهای شرقی تلاش بسیار زیادی کردند و نظارت آن‌ها ۱۱۷ درصد است اما با این وجود, ویروس گردش می‌کند و نمی‌شود جلوی آن را گرفت.

رئیسی افزود: در مرزهای قانونی مشکل کمتری داریم و مشکل در مرزهای غیر قانونی است بنابر این مقرر شد کنترل این مرزها شدیدتر شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تحولاتی که در کشور افغانستان در حال وقوع است, تعداد مهاجران به سمت کشورمان زیاد شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله گفت: مقرر شد برای استان سیستان و بلوچستان چند کار ویژه انجام شود از جمله اینکه واکسیناسیون گروه‌های سنی پایین‌تر را در آن جا آغاز کنیم و بانک‌ها و ادارات دولتی به جز ادارات خیلی ضروری, تعطیل شوند.

سخنگوی ستاد کرونا گفت: در شهرهای قرمز فقط مشاغل ضروری می‌توانند فعالیت کنند و بقیه مشاغل تعطیل هستند. ممنوعیت سفر و خروج به شهرهای قرمز نیاز به ابلاغ ندارد و اعمال می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه پشتیبانی و لجستیک بیمارستان‌های این استان هم در دستور کار قرار دارد, افزود: کمبود تخت و دستگاه‌های اکسیژن ساز و کمک تنفسی در استان سیستان وبلوچستان نداریم و گروه‌هایی هم اعزام شدند تا کمک کنند.

وی اضافه کرد: کل واکسنی که تاکنون از گروه دارویی برکت تحویل گرفتیم ۳۲۰ هزار تا است اما تا آخر این هفته و هفته آینده قرار شد یک میلیون دُز دیگر به ما تحویل دهند.

رئیسی افزود: از ۳۲۰ هزار دُز, ۲۲۰ هزار دُز را بین استان‌ها توزیع کردیم و روند تزریق آغاز شده است.

وی اضافه کرد: از هفته آینده این روند، منظم تر و سرعت واکسیناسیون بهتر خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 120 views بار دسته بندی : سلامت تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها