فارس دی پی آر تفاوت بین بازاریابی محتوا و تبلیغات چیست؟ - فارس دی پی آر

تفاوت بازاریابی و تبلیغات

روز هایی که افراد، مجبور به درج آگهی‌ های تبلیغاتی در روزنامه ها و مجلات بودند گذشته است. صنعت بازاریابی برای پاسخگویی به انتظارات جدید مشتریان تغییر کرده است. اصطلاحات جدیدی در اثر این تغییرات به وجود آمده که گاه درک آن ها و تفاوت میانشان سخت و گیج کننده می شود. اگر برایتان سوال پیش آمده است که تفاوت بازاریابی و تبلیغات چیست ؟ در ادامه همراه ما باشید تا با هر کدام به طور جداگانه آشنا شوید.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا استراتژی ایجاد و توزیع محتوای مرتبط و با ارزش برای مشتریان است. یک بازاریابی محتوای موثر و باکیفیت در زمان مناسب به روش مناسب انجام می شود.

مزایای بازاریابی محتوا              

  • بر نیاز های خواننده و بیننده (به طور کلی، مخاطب) تمرکز می کند.

یک بازاریابی محتوای خوب برای مخاطب محتوا، ارزش زیادی قائل است. اهمیت دادن به مخاطب و توجه به او باعث می شود نکاتی در محتوا رعایت شود که نیاز های مخاطب را بر طرف می کنند. در نتیجه مخاطب نیز پس از برطرف شدن نیاز هایش، برای رفع نیاز های دیگرش مجددا به شما مراجعه خواهد کرد.

  • در طول زمان اعتماد و اقتدار ایجاد می کند.

بازاریابی محتوا باعث می شود که مخاطبان، شما را به عنوان یک چهره معتبر در حوزه کاری خود بشناسند. اعتماد مشتریان و مخاطبان تاثیر زیادی بر موفقیت کسب و کار دارد. وقتی که مشتریان به تخصص شما اعتماد کنند، از محتوای شما استفاده می کنند. اعتماد آن ها افزایش سود را در پی دارد. در تولید محتوا سایت به منظور بازاریابی به این نکته توجه کنید که نتیجه اعتماد مشتریان به شما، افزایش رتبه سایتتان در نتایج جست و جوی گوگل است. تقویت بازاریابی محتوا با بهترین شیوه های سئو در درازمدت سود زیادی را به همراه خواهد داشت.

انواع بازاریابی محتوا

تفاوت بازاریابی و تبلیغات

برای درک بهتر تفاوت بازاریابی و تبلیغات ، خوب است که با انواع بازاریابی محتوا نیز آشنا شوید.

  • وبلاگ نویسی

وقت به دنبال یافتن پاسخ سوال هایتان هستید، موضوع موردنظرتان را در گوگل یا هر موتور جست و جوی دیگری جست و جو می کنید.

هر بار که مطلبی را در سایت یا وبلاگ خود منتشر می کنید، گوگل در نتیجه پرس و جوی فردی دیگر، مطلب شما را به او نشان می دهد. این موضوع باعث می شود تا ترافیک زیادی به سمت سایت شما هدایت شود و مشتریان بالقوه شما افزایش یابند. از این رو ضرورت تولید محتوا بیش از پیش خود را نشان می دهد.

  • فیلم ها

همه کاربران اینترنت تمایلی به خواندن مطلب ندارند. در چنین شرایطی، محتوای ویدیویی نیاز های آنان را برطرف می کند. تحقیقات نشان داده اند که ۷۰% بینندگان یوتیوب پس از دیدن محتوای ویویدیی در این پلتفرم آنلاین، از صاحب آن تجارت، خرید کرده اند.

  • وبینار ها

در دنیای امروز، بسیاری از افراد حوصله و وقت حضور در یک سمینار را ندارند. وبینار ها این امکان را فراهم می کنند که محتوای سمینار ها در هر زمان برای مردم در دسترس باشد. به این شکل احتمالا تعداد مخاطبان نیز افزایش پیدا می کند. توجه به این نکته هم خالی از لطف نیست که برقراری ارتباط و تعامل در وبینار ها آسان تر است.

  • کتاب های الکترونیکی

برای تولید کتاب‌ های الکترونیکی زمان و سرمایه زیادی نیاز است؛ اما توزیع و سودآوری آن ها پس از انتشار، بسیار آسان تر و سریع تر از نسخه های فیزیکی کتاب است.

  • پادکست ها

پادکست این امکان را فراهم می کنند که شما در هر زمان و حالتی حتی موقع دویدن یا آشپزی کردن، محتوای مد نظر خود را به مخاطب ارائه کنید. اگر نمیدانید پادکست چیست این مطلب را مطالعه کنید.

تبلیغات چیست؟

تفاوت بازاریابی و تبلیغات

تبلیغات روشی است برای تأثیر گذاشتن بر روی مخاطبان و متقاعد کردن آن ها برای خرید محصولات یا خدمات شما.

از آنجایی که پلتفرم‌ های آنلاین حذف تبلیغات را بسیار آسان کرده اند؛ اما با این حال، حذف آن ها از سیستم های بازاریابی کار درستی نیست.

مزایای تبلیغات

با وجود تفاوت بازاریابی و تبلیغات اما تبلیغات هم فواید زیادی دارد. بخشی از این فواید عبارت هستند از:

  • تبلیغات توجه را جلب می کند.

ماهیت تبلیغات افزایش آگاهی و جلب توجه مخاطب به سوی کسب و کار یا برند شماست.

  • احساسات را تحریک می کند.

اگر تبلیغات به درستی طراحی شود، احساسات مخاطب را بر می انگیزد.

هر دو این مزیت ها به شما کمک می کنند تا مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

انواع تبلیغات

تبلیغات انواع زیادی دارند که ما در این جا معروف ترین شیوه های تبلیغات سنتی را نام برده ایم.

  • رادیو
  • تلویزیون
  • رسانه های چاپی مانند مجله و روزنامه

بهتر است به انواع تبلیغات سنتی بیش از این نپردازیم؛ زیرا امروزه تبلیغات دیجیتال به حوزه اصلی تمرکز شرکت ها تبدیل شده است.

تفاوت بازاریابی و تبلیغات

پس از بررسی بازاریابی محتوا و تبلیغات، در اینجا به طور خلاصه به تفاوت این دو می پردازیم. هر دو این ها در یک استراتژی بازاریابی جامع برای حمایت از اهداف شما، افزایش ترافیک سایت، افزایش مشتری و سودآوری کار می کنند.

بازاریابان محتوا به شما کمک می ‌کنند تا در حوزه کسب و کارتان اقتدارتان را حفظ کنید و از رقبا متمایز شوید. اما تبلیغات، بیشتر بر این موضوع تمرکز دارد که بازدید کنندگان بیشتری به سایت شما وارد شوند و به مشتری بالفعل تبدیل شوند.

تبلیغات محتوایی چیست؟

پس از بررسی تفاوت بازاریابی و تبلیغات ، خوب است با مفهوم تبلیغات محتوا آشنا شوید. این واژه هر دو مفهوم بازاریابی و تبلیغات را شامل می شود. در این حالت، شما محتوای بازاریابی ایجاد می‌ کنید، سپس آن را از طریق تبلیغات پولی تبلیغ می‌ کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب ما سعی کردیم تا برای آشنایی شما با تفاوت بازاریابی و تبلیغات ، هر کدام را به صورت جداگانه تعریف کنیم و مزایای آن ها را نیز بررسی کنیم. در نهایت هم به عنوان جمع بندی یادآور شدیم که بازاریابی محتوا بر حفظ اقتدار شما میان رقیبان تمرکز دارد و تبلیغات بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت. در مجموع با برنامه ریزی صحیح در زمینه بازاریابی و تبلیغات می توانید سود کسب و کار خود را افزایش دهید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 81,375 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 29 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.