فارس دی پی آر «خورشید هفتم» منتشر شد/ نگاهی به زندگانی امام موسی بن جعفر (ع) - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، انتشارات میراث ماندگار در قم کتاب «خورشید هفتم؛ نگاهی به زندگانی امام موسی بن جعفر (ع)» نوشته محمدجواد گودینی را در ۸۳ صفحه منتشر کرد. نویسنده برای نگارش این کتاب از ۷۳ منبع روایی و تاریخی بهره برده است.

نویسنده در صفحات ابتدایی کتاب چنین نوشته است: مردم مدینه امام کاظم (ع) را زین المتهجدین به معنی زیور شب زنده داران نامیده بودند و امام هفتم را به دلیل خویشتنداری در هنگام خشم، شکیبایی در برابر رفتار ستمگران و بدی‌های جباران زمان، کاظم می‌نامیدند و این لقب، مشهورترین لقب امام موسی بن جعفر (ع) به شمار می‌رود.

نویسنده در ادامه به بررسی شرایط سیاسی و اجتماعی امام هفتم (ع) اشاره کرده و موضع گیری خلفای عباسی را نسبت به امام و شیعیانش مورد تحلیل قرار داده است. امام موسی بن جعفر (ع) که پس از شهادت پدرش امام صادق (ع) در روزگار خلافت منصور دوانیقی به امامت رسید، با چهار تن از خلفای عباسی همزمان بوده است؛ منصور، مهدی، موسی الهادی و هارون الرشید.

پس از آن با نگاهی تاریخی و روایی فرزندان امام هفتم (ع) را مورد بررسی قرار داده و از جمله به شرح مختصر زندگی امام رضا (ع)، احمد بن موسی و فاطمه معصومه می‌پردازد.

نویسنده در پایان به رویداد ناگوار شهادت امام هفتم (ع) به تاریخ جمعه ۲۵ رجب سال ۱۸۳ هجری به دستور خلیفه عباسی هارون الرشید و انجام سندی بن شاهک پرداخته است. خورشید هفتم پس از ۳۵ سال امامت در سن ۵۵ سالگی در زندان هارون الرشید به شهادت رسید و پیکر مطهر امام را در مقابر قریش (کاظمین امروزی) به خاک سپردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 93 views بار دسته بندی : فرهنگ و اندیشه تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها