فارس دی پی آر در ماه آخر شورا در حال بذل و بخشش اموال شهر هستیم - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، لایحه «مجوز فروش و تصویب معامله ملک شهرداری» در جلسه صبح امروز شورای شهر بررسی شد.

در ابتدا زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورا در توضیح این لایحه گفت: این لایحه به منظور تعیین تکلیف املاک شهرداری به شورا ارائه شده است. این لایحه مجوز فروش ملکی است که قرار است به فدراسیون فوتبال داده شود.

سپس علی اعطا سخنگوی شورای شهر در مخالفت با این لایحه گفت: چه اتفاقی افتاده که در این جلسات پایانی همکاران شهرداری می‌خواهند این مجوزهای شک برانگیز را به صورت فوری از شورا دریافت کنند.

وی افزود: این مجوز برای ترک تشریفات و عدم برگزاری مناقصه است و شهرداری با چه منطقی از طریق صحن شورا به فوریت، قصد دادن یک امتیاز به نهادی خاص را دارد.

اعطا تاکید کرد: این امر برای شورا و مدیریت شهری خوش‌نامی نخواهد داشت.

سپس حجت نظری در موافقت با لایحه شهرداری گفت: بسیاری از طرح‌ها در حال حاضر به صورت یک فوریتی در حال بررسی است. به نظر بنده علت فوریت این لایحه مقدمات چینی برای جام جهانی است.

وی افزود: ما یک ماه پیش با جنگ در همین شورا به نظام پزشکی التماس کردیم این ملک را از ما بگیرد حالا نسبت به فدراسیون فوتبال حساس شده‌ایم.

در ادامه بهاره آروین در مخالفت با لایحه شهرداری گفت: اساساً اینکه در ماه آخر فعالیت بذل و بخشش اموال شهر را می‌کنیم با هیچ منطقی نمی‌خواند. چرا ما باید برای ۴ سال آینده یک شورای دیگر تصمیم گیری کنیم.

وی ابراز داشت: ما باید اقدامات خودمان را تکمیل کنیم. متاسفانه دوستان از برخی اقدامات خود در حال عقب گرد هستند و در ماه آخر بی توجه شده‌اند. ما کاری که ۴ سال نکردیم را در حال انجام در ماه آخر هستیم.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: در طی ۴ سال گذشته لایحه معامله املاک را نداشتیم حالا چه اتفاقی رخ داده که شهرداری در ماه آخر به یاد این کار افتاده است.

ابراهیم امینی در موافقت با این لایحه گفت: ما تا لحظه آخر که دوره مان به اتمام نرسیده عضو شورا هستیم و انجام ندادن برخی امور به دلیل اتمام دوره غیر قابل قبول است.

وی افزود: واگذاری حق انتفاع املاک هم در قانون شهرداری مصوب مجلس پیش بینی شده و چیز جدیدی نیست. برخی طوری رفتار می‌کنند که افکار عمومی تصور می‌کند ما در حال انجام یک کار غیر قانونی هستیم.

در ادامه محسن هاشمی رئیس شورای شهر در پاسخ به سخنان آروین گفت: دستور جلسه براساس طرح‌ها و لوایحی که می‌آید چیده می‌شود و چیزی در نوبت نداریم. اینکه می‌گویید آخر دوره به بذل و بخشش روی آورده‌ایم درست نیست و فوراً به تیتر رسانه‌ها تبدیل خواهد شد.

وی افزود: درباره فدراسیون نیز به دلیل بحران مالی فدراسیون سراغ ملک شهرداری آمده‌اند.

در ادامه محمد جواد حق شناس گفت: هر تصمیمی که ما می‌گیریم بر روی آینده شهر اثر دارد و ما برای همین در شورا هستیم.

در پایان افشین حبیب زاده گفت: بنده متاسفم که در این شورا که یکی از سالم‌ترین شوراها است، اینگونه بخواهیم خودمان را قضاوت کنیم و تمام کارکرد ۴ ساله شورا را زیر سوال ببریم.

در نهایت یک فوریت لایحه شهرداری با ۱۰ موافق به تصویب رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 159 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها