فارس دی پی آر رفع موانع بخش کشاورزی نیازمند اقدامات بنیادی است - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، مرتضی حنیفه زاده در نشست با مدیر عامل اتحادیه‌های سراسری کشاورزی و دامپروری با تشریح مشکلات و موانع بخش کشاورزی برای تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی» اظهارداشت: مقام معظم رهبری از سال ۷۵ بر رونق تولید تاکید داشتند بنابراین هر ساله پس از اعلام شعار سال که در جهت حمایت از تولید است. در بخش کشاورزی می‌توان از اتحادیه‌ها و تشکل‌های تعاونی برای ایجاد تحول استفاده کرد، زیرا آنها به صورت مردمی فعالیت می‌کنند.

حنیفه زاده با اشاره به اینکه همواره سعی می‌شود با کمک وزیر جهاد کشاورزی و هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار مانع‌های موجود را در تولید بخش کشاورزی مرتفع کنیم، تصریح کرد: کشاورزان حافظان امنیت غذایی هستند و باید خود با کمک تعاونی‌هایشان برای بهبود و عزت‌مندی بخش تلاش کنند.

وی با بیان اینکه اکنون در بخش کشاورزی برخی تصمیم گیرندگان تفاوت بین گندم و جو را نمی‌دانند، گفت: این افراد هر روز یک مصوبه می‌دهند و نمی‌دانند که با هر مصوبه جدید چه بر سر کشاورزان می‌آورند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی از پیشنهاد تشکیل «کمیته بخش خبرگان کشاورزی در بدنه جهاد کشاورزی» خبر داد و افزود: برخی سواد آکادمیک دارند و برخی دیگر تجربی کار، بنابراین اینها می‌توانند در کنار یکدیگر برای بخش کشاورزی سودمند باشند.

وی از اتحادیه و تشکل‌های تعاونی بخش کشاورزی خواست روحیه مطالبه‌گری داشته باشند و از مسؤولان حق خود را مطالبه کنند.

حنیفه‌زاده همچنین از اتحادیه وتشکل‌های تعاونی بخش کشاورزی خواست که از رسانه‌ها به عنوان اهرم فشار برای مطالبه‌گریشان از مسؤولان استفاده کنند، افزود: همچنین از مسؤولان گزارش عملکرد بخواهید و آنها را در مورد آنچه انجام داده‌اند مسؤول بدانید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 289 views بار دسته بندی : اقتصاد تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.