فارس دی پی آر عوامل تاثیر گذار بر قیمت حفر چاه فاضلاب - فارس دی پی آر

عوامل تاثیر گذار قیمت حفر چاه فاضلاب از جمله مواردی است که می تواند ذهن مشتری را به خود مشغول کند. این که چه فاکتورهایی می تواند در ارزان تمام شدن قیمت حفر چاه یا گران بودنش تاثیر بگذارد. اگر شما نیز به تازگی به این فکر افتاده اید که چاهی نو تاسیس کنید و قیمت حفر چاه را می خواهید بدانید، خواندن این متن را از دست ندهید.

بررسی جنس خاک چاه

اجازه بدهید قبل از ورود به بحث عوامل تاثیر گذار بر قیمت حفر چاه، نگاهی داشته به جنس زمینی که قرار است در آن چاه کنده شود. شما در هر نقطه از ساختمان نمی توانید چاه بکنید. در هر زمینی نمی توانید کلنگ را بالای سر ببرید و نوک پولادین آن را بر زمین بزنید.

پس یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت حفر چاه فاضلاب، آگاه شدن از نظر متخصصین و استادکاران با تجربه لوله سرویس است. آنها با بررسی خاک منطقه و موقعیت مکانی به شما می گویند که عمق و درازی چاه چقدر می تواند باشد. نوع خاک در نواحی مختلف می تواند متفاوت باشد و بر سه نوع قابل تقسیم بندی . جهت آشنایی با حفر چاه تهران با کمترین هزینه و سابقه درخشانی ۳۰ ساله می توانید به لینک آن مراجعه نموده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

خاک رسی:

این نوع خاک بافت سنگینی دارد. پوک و متخلل نیست. اتفاقا بیشتر حجم رویی سطح سیاره ما را همین نوع خاک در بر گرفته . گاهی این خاک تا عمق کیلومترها در دل زمین حضور دارد. از آنجا که خاک رسی آب را در خود نگاه می دارد، به هیچ وجه گزینه خوبی برای حفر چاه فاضلاب نیست. خاک رسی مانند کوزه عمل کرده و تمامی آب ها و پساب ها را دل خود نگاه می دارد. آنچه که اتفاق می افتد، تخلیه زودهنگام است و دردسرهای آن

خاک شنی:

بافت این نوع خاک سبک و پوک می باشد. زه کشی بسیار مناسبی دارد. در عین حال استحکام آن به گونه ای که بتواند ساختار چاه را در خود نگاه دارد و فرو نریزد. این خاک در بیشتر موارد، در عمق زمین و به صورت رگه هایی از شن یافت می شود. مقنیان ما با کندن زمین، با پس زدن لایه های خاک رسی و برداشتن تخته سنگ ها از مسیر چاه ، خود را به این لایه های شنی می رساند. این لایه ها مانند توری عمل می کنند. پساب ها را می مکد و آنچه باقی می گذارد، لجنی است که هر چند یکبار باید تخلیه شود. و گرنه امکان دارد بافت توری مانند رگه های شنی را مسدود کرده و جذب پساب متوقف شده و چاه نیاز به تخلیه پیدا کند.

خاک ماسه ای :

خاک ماسه ای همان ماسه بادی است. خاکی است که از نظر ساختاری بسیار ضعیف عمل کرد و مقدار جذب آن به گونی است کمترین آبی را در خود نگاه نمی دارد. در عین حال به خاطر بافت سستی که دارد هیچ گونه چاهی را نمی تواند در خواهد نگاه دارد. میله چاه در این نوع خاک ها احتمال سقوط و ریزش خواهند داشت. از همین رو، هرگز در این نوع خاک ها حفاری انجام نمی شود.

آیا روش کندن،  از عوامل تاثیر گذار بر قیمت حفر چاه دانسته می شود؟ یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت حفر چاه از نگاه کارشناسان و متخصصان لوله سرویس، روش های است که برای حفاری در نظر گرفته می شود. معمولا در حفاری به این نوع شیوه ها عمل می کنند.

حفاری با مته چرخشی :

در حفاری به این روش، دستگاهی مورد استفاده قرار می گیرد که دارای مته ای است. این مته بزرگ در هنگام استفاده با چرخیدن حول محور خود، نیروی ایجاد می کند که می تواند به راحتی خاک را زیر رو کرده و تا عمق زمین پیش براند. در حقیقت کار کلنگ ها و ابزارآلات سنتی را انجام می دهد با این تفاوت که سرعت چشمگیر آن روند حفاری را تسریع می کند.

کندن چاه با مته کابلی:

در این شیوه مته کابلی با کمک کابل های فلزی قدرتمند که حرکت بالا و پایینی دارند، سنگ ها را خرد کرده و از میان بر می دارد. تنها کاری که کارگران باید انجام بدهند، تخلیه نخاله های بوجود آمده از دل زمین است.

حفر چاه با روتاری

از جمله شیوه هایی که می توان به استخراج آب دست یافت، حفاری با دستگاه روتاری است. شرکت لوله سرویس تنها ارائه دهنده خدمات حفر چاه فاضلاب نیست. بلکه بنا به نیاز مشتری می تواند انواع حفر چاه آبی را نیز انجام بدهد. در این روش عمق حفر چاه به عمق آبی است که در لایه های زیرین زمین وجود دارد. موقعیت جغرافیایی و کیفیت آب نیز در این مساله دخیل است.

چاه سنتی :

در این شیوه که از همه آزمون ها نیز سربلند بیرون آمده، دستگاه چاه کن دستی پس از حفاری خاک که با مته های مخصوص انجام می گیرد، به میله عمق و درازا می دهد. سپس دیوار توسط سیمان یا بتن مقاوم سازی می شود تا چاه از خطر ریزش در امان بماند.

 

چاه های نقطه ای :

شیوه ای جدید در حفاری است. این شیوه از کندن چاه با مشخص کردن نقطه ای، با ضربه زدن با وسایلی خاص که به صورت چرخشی انجام می شود، لایه های سنگین خاک و سنگ های متراکم از مسیر مقنی برداشته میشود. یکی دیگر از عوامل مجری در این شیوه ، آب است. آب بوسیله صفحه مشبک که در انتهای لوله ها تعبیه شده است، خارج شده و پروسه حفاری را سرعت می دهد.

هدف ما از ارائه این اطلاعات این بودکه بدانیم تمامی این شیوه ها به لحاظ وقت، تجهیزات و نیروی انسانی به کار گرفته مستلزم پایبندی به قیمت های خاص خود است. مسلما کندن چاه در زمینی که تخته سنگی نیست، سریع تر و ارزان تر انجام می شود و تجهیزات کمتری نیز می طلبد.

قیمت حفر چاه چند؟

در ادامه معرفی عوامل تاثیر گذار بر قیمت حفر چاه به این موارد نیز اشاره می کنیم:

  1. قیمت خرید و اجرای کول گذاری چاه
  2. طوقه چینی چاه
  3. گلدانی چاه یا همان آب چکان درب چاه
  4. بستن درب چاه
  5. نصب دریچه بازدید چاه
  6. حمل نخاله خاک

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 182 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 15 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.