فارس دی پی آر قیمت صندلی اداری به چه عواملی بستگی دارد؟ - فارس دی پی آر

صندلی اداری

صندلی اداری یکی از اصلی ترین عناصر در یک دفتر و محیط اداری به شمار می آید. برخلاف سایر لوازم اداری که حضور و یا عدم حضور آن تأثیر بسزایی در عملکرد کارکنان ندارد، حضور صندلی بسیار حیاتی ست. برای آشنایی با صندلی های اداری و عوامل موثر در قیمت آن با ما همراه باشید.

عوامل موثر در قیمت صندلی اداری

انتخاب درست مبلمان اداری همچون صندلی های چرخ دار، علاوه بر بهبود راندمان کارکنان، تأثیر بسزایی در زیبایی محیط اداری می گذارد. بر همین اساس لازم است در زمان خرید مبلمان اداری سراغ بهترین و البته مناسب ترین صندلی ها برویم. پیش از هر چیز لازم است با قیمت صندلی اداره آشنا شویم تا بر مبنای بودجه خود بهترین و متناسب ترین گزینه را انتخاب کنیم.

تنوع بی نظیری که در صندلی های اداری وجود دارد، قیمت آن را نیز به طرز قابل توجهی متفاوت کرده است. عوامل مختلفی در قیمت نهایی صندلی های اداری تأثیر می گذارند. جنس صندلی، ابعاد آن، نوع کاربری و کیفیت ساخت تنها بخشی از عوامل موثر در قیمت هستند.

برخی تولید کنندگان به جهت افزایش رفاه کاربران، قابلیت های ویژه ای به صندلی اداری اضافه می کنند. این دسته از فناوری ها نیز موجب افزایش قیمت صندلی اداری می شوند. با بررسی دقیق این عوامل می توانید قیمت صندلی را به بودجه مورد نظر خود نزدیک تر کنید. این عوامل در موارد زیر خلاصه می شوند.

قیمت صندلی اداری

ابعاد صندلی اداری

ابعاد و سایز صندلی از جمله اصلی ترین فاکتورهای موثر در قیمت آن است. حتماً تاکنون دقت کرده اید که صندلی های مدیریتی از ابعاد بزرگتری نسبت به صندلی کارمندان برخوردارند. در ساخت این دسته از صندلی های اداری از مواد اولیه بیشتری استفاده می شود. افزایش هزینه ساخت منجر به افزایش قیمت صندلی ها بزرگ می شود.

با این حال قیمت صندلی اداری تنها به این فاکتور متکی نیست و عوامل دیگری را نیز در برمی گیرد. چه بسا برخی صندلی های بزرگ با متریال اولیه کم کیفیت از صندلی های کوچک با کیفیت با قیمت کمتری به فروش برسند.

متریال اولیه در صندلی اداری

عامل موثر دیگر، جنس و متریال مورد استفاده در ساخت صندلی اداری است. تنوع بی نظیری در مواد اولیه وجود دارد. برای مثال برخی صندلی های اداری از جنس پارچه و چوب، برخی دیگر از چرم و فلز ساخته می شوند. به طور معمول متریال چوب و فلز هزینه ساخت صندلی را افزایش می دهند.

امروزه تولید کنندگان به جهت ایجاد تنوع در ظاهر صندلی و ایجاد جلوه از انواع چوب در بخش های مختلف صندلی استفاده می کنند. برای مثال به قسمت بیرونی صندلی و تکیه گاه صندلی متریال چوب را اضافه می کنند تا از این طریق جلوه ای خاص و جذاب کنند.

متریال MDF در حالیکه ظاهری شبیه به چوب دارد، قیمت بسیار کمی داشته و ارزان تر است. اما چوب راش، چوب گردو، بلوط و کاج روسی به مراتب با ارزش تر و گران تر هستند. از آنجایی که در ساخت صندلی های اداری از چوب به عنوان عامل تزئینی و زینتی استفاده می شود، کیفیت و دوام آن در دوام کلی صندلی تأثیرگذار نخواهد بود.

استفاده از متریال فلز و چرم در ساخت صندلی های اداری رایج تر است. این متریال ها نیز به طرز قابل توجهی قیمت تمام شده صندلی اداری را افزایش می دهند. در برخی موارد برای کاهش قیمت صندلی از چرم مصنوعی و فوم پلاستیکی استفاده می شود. این متریال ها با وجود ظاهر جذاب و زیبا، از دوام بالایی برخوردار نیستند.

قیمت انواع صندلی اداری

یراق آلات صندلی اداری

در ساخت صندلی های اداری، کیفیت یراق آلاتی همچون چرخ صندلی و یا پایه و دسته های آن اهمیت بسیاری دارد. استفاده از یراق آلات مرغوب و با کیفیت، قیمت صندلی اداری را افزایش می دهد. از آنجایی که این بخش های کوچک تأثیر بسزایی در راحتی و آسایش کاربران می گذارد، بهتر است کیفیت آنان در زمان خرید مورد توجه خریدار قرار بگیرند.

قابلیت ها و تجهیزات ویژه

در فضاهای اداری شیک و لاکچری، به چیزی فراتر از یک صندلی اداری ساده نیاز داریم. در این زمان صاحبین مشاغل اقدام به سفارش صندلی های اختصاصی با تکنولوژی های نوین می کنند. این دسته از صندلی ها با قابلیت های گردشی و چرخشی ویژه و به کمک بهترین متریال و یراق آلات ساخته می شوند.

قیمت تمام شده این نوع صندلی های اداری به جهت اختصاصی و سفارشی بودن آن ها بسیار بالاتر از صندلی های موجود در بازار است. در صورت سفارش انبوه این قیمت به حد قابل توجهی کاهش می یابد.

سخن پایانی

قیمت صندلی اداری به عوامل مختلفی بستگی دارد. جنس مواد به کاررفته در صندلی، سایز و ابعاد آن، وجود برخی قابلیت های ویژه و همچنین کیفیت یراق آلات صندلی، قیمت آن را تغییر می دهد. بهتر است در خرید صندلی اداری کیفیت و خاصیت ارگونومیکی آن را بیش از قیمت مورد توجه قرار دهید. چرا که صندلی اداری تأثیر بسزایی در رفاه حال کارکنان و بهبود راندمان آنان می گذارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 1 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.