فارس دی پی آر نباید ملی‌پوشان والیبال را سرخورده کنیم/ نیاز به ریکاوری ذهنی - فارس دی پی آر

مصطفی کارخانه در گفتگو با فارس دی پی آر، درباره نتایج تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها گفت: انتظاری که مردم و جامعه والیبال داشتند برآورده نشد اما دلایلی پشت آن وجود دارد، تیم ملی برای کسب نتیجه در مسابقات لیگ ملت‌ها شرکت نکرده بود بلکه هدف در این مسابقات برگزاری دیدارهای تدارکاتی و شناخت سرمربی از تیم و بازیکنان بود. آن زمان کسی به این موضوع اعتراضی نکرد چرا که تیم ملی دو سال از میادین بین المللی دور بود. سرمربی دیر به تیم تزریق شد و حدود سه هفته با بازیکنان تمرین داشت. به همین دلیل هدف اصلی تیم ملی کسب نتیجه در المپیک بود و شرکت در لیگ ملت‌ها با هدف شناخت سرمربی از بازیکنان قرار گرفت.

کارشناس والیبال ادامه داد: المپیک هدف نهایی تیم ملی قرار دارد و به سرمربی اختیار تام داده شد تا در لیگ ملت‌ها نسبت به بازیکنانش شناخت پیدا کند. اگر هدف مان این بود که در لیگ ملت‌ها نتیجه کسب کنیم قطعاً می‌توانستیم با استفاده از شش بازیکن اصلی پیروزی‌های بیشتری به دست آوریم اما سیاست تیم ملی کسب نتیجه در لیگ ملت‌ها نبود. باید نیمه پر و خالی لیوان را با هم دید. این بازیکنان همان بازیکنانی هستند که بارها دل مردم ایران را شاد کردند و حالا نباید آنها را مقصر بدانیم.

پیشکسوت والیبال اظهار داشت: مسابقات لیگ ملت‌ها به پایان رسیده و حال باید نیمه پر لیوان را دید، در لیگ ملت‌ها چند هدف داشتیم از جمله رسیدن به هماهنگی تیمی، کسب خودباوری، اعتماد به نفس و تجربه بازیکنان جوان که به آن رسیدیم. مربی نیز شناخت خوبی از ترکیب ایده آلش در المپیک دست یافت. والیبال ایران در زدن سرویس پرشی با ریسک بالا نسبت به گذشته بهتر عمل کرد چرا که مربی این اعتماد را به بازیکنان داد که اگر می‌خواهند مقابل رقبای قدرتمند خود عملکرد خوبی داشته باشند با زدن سرویس‌های ریسک پایین نمی‌توانند و این جسارتی بود که از سوی سرمربی به بازیکنان تزریق شد تا سرویس‌های ریسک بالا را امتحان کنند. در دفاع نیز رشد خوبی داشتیم همچنین در رالی والیبال به زمان ۳۶ ثانیه رسیدیم که در گذشته چنین رالی نداشتیم.

کارخانه در پاسخ به این سوال که نگاه واقع بینانه از تیم ملی در المپیک چه باید باشد گفت: لیگ ملت‌ها یکی از قوی‌ترین دوران خود را پشت سر گذاشت و از سطح بسیار بالایی برخوردار بود. به هر حال این مسابقات به پایان رسید اما این را بدانیم که والیبال تمام نشده است. نباید بازیکنان را سرخورده کنیم در المپیک هنر داورزنی، سرمربی و کسانی که دلسوز تیم ملی هستند می‌تواند بازنگری ذهنی و روانی خوبی در تیم ایجاد کند تا یک روح تازه در تیم دمیده شود و با یک ریکاوری ذهنی و جسمی برای المپیک مهیا شویم.

وی تاکید کرد: یک ماه تا المپیک زمان داریم و باید بیشتر روی مسائل روحی و روانی کار کنیم. یکسری ضعف‌های پایه‌ای وجود دارد که در حال حاضر وکیلی، آرمات و عطایی باید این نکات را در تیم‌های پایه رفع کنند. مسابقات لیگ ملت‌ها تجربه خوبی برای ایران بود، اینجا آزمون و خطا را انجام دادیم اما المپیک دیگر جای آزمون و خطا نیست و باید اشتباهات را به حداقل رساند. اما شک و تردید ندارم که مربی و بازیکنان با مدیریت داورزنی قطعاً نشستی برگزار خواهند کرد و مشکلات برطرف خواهد شد. ما شانس شکست تیم‌های ونزوئلا، ایتالیا، ژاپن و حتی لهستان را داریم این بستگی دارد که تیم ملی با چه انگیزه و هدفی به المپیک برود. قرارگیری در جمع چهار تیم المپیک هدف سختی است اما شدنی می‌باشد به شرطی که با رویکرد برنده شدن راهی مسابقات شویم و ضعف‌های لیگ ملت‌ها آسیب شناسی شود.

وی در پایان تاکید کرد: شعار المپیک سریع‌تر، بالاتر و قوی‌تر است و اگر به آن عمل کنیم موفق می‌شویم. المپیک هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و ما برای رسیدن به آن بها داده‌ایم، اگر بازیکنان باغیرت ایرانی روزشان باشد هر حریفی را شکست خواهند داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : ورزش تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها