فارس دی پی آر وزارت علوم به نطق یک نماینده مجلس واکنش نشان داد - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، پیرو درج مطلبی در سایت فارس دی پی آر با عنوان «دولت روحانی درحال تقسیم غنائم است» در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۳۰ روابط عمومی وزارت علوم با صدور پیامی گزارش معاونت پژوهش و فناوری این وزارتخانه، از روند اداری تاسیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت را ارائه کرد.

جزئیات این گزارش به شرح ذیل است:

– در تاریخ ۹۸/۱۲/۱۲ تقاضای ایجاد پارک توسط معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران (دکتر کرباسیان) دریافت شد و طی این نامه ۲۰ هکتار از اراضی متعلق به شرکت ملی نفت، ۱۵۰۰ مترمربع ساختمان، سوله، دفاتر اداری و محوطه مسقف و … برای تاسیس پارک واگذار شده است.

– در تاریخ ۹۹/۱/۳۰ مجددا موضوع تاسیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت از سوی وزیر نفت خطاب به وزیر علوم دریافت شد.

– در تاریخ ۹۹/۲/۳ پیرو درخواست وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، دکتر سعید میرزائی را بعنوان مسئول راه اندازی پارک معرفی کردند.

– در تاریخ ۹۹/۲/۱۳ درخواست ایجاد پارک و برنامه کاری آن با حضور خانم دکتر منصوریان مدیرکل سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران، آقای دکتر تنکابنی مجری طرح، آقای دکتر طالقانی مدیر کل پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت و آقای دکتر میرزایی مسئول راه اندازی در جلسه حضوری کارگروه تخصصی فناوری مورد بررسی قرار گرفت.

– در تاریخ ۹۹/۲/۲۱ نظرات اعضای کارگروه تخصصی فناوری به صورت مکتوب به معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ارسال شد تا براساس نقطه نظرات اعضای کارگروه، اقدامات و اصلاحات لازم در برنامه کاری انجام شود.

– در تاریخ ۹۹/۲/۲۹ اصلاحیه کاربرگ و برنامه کاری پارک با امضای معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طبق نظرات اعضای کارگروه اصلاح شده و به دفتر ارسال شد.

– در تاریخ ۹۹/۴/۸ درخواست ایجاد پارک در کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی مطرح و مورد موافقت واقع شد.

– در تاریخ ۹۹/۴/۱۴ طی نامه‌ای خطاب به معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، ضمن اعلام نظر مثبت کمیسیون با تاسیس پارک، نقطه نظرات و پیشنهادات اعضای کمیسیون اعلام شد.

– در تاریخ ۹۹/۴/۲۲ درخواست ایجاد پارک در جلسه شماره ۹۲۹ شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی مطرح و با ایجاد آن موافقت شد.

– در تاریخ ۹۹/۵/۲۵ موارد مورد تقاضای اعضای کمیسیون به دبیرخانه شورای گسترش اعلام شد تا در متن صورتجلسه شورای گسترش قید شوند.

– در تاریخ ۹۹/۶/۳۰ مجوز موافقت اصولی پارک با نام “پارک علم و فناوری صنعت نفت” با امضای معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف خطاب به وزیر نفت ابلاغ شد.

– درتاریخ ۹۹/۸/۲۵ حکم سرپرست پارک توسط وزیر نفت صادر شد.

– در تاریخ ۹۹/۹/۲ طی نامه‌ای از سوی وزیر نفت به وزیر علوم، اعضای پیشنهادی هیات امنای پارک جهت تایید و انجام مراحل قانونی معرفی شدند.

– درتاریخ ۹۹/۹/۲۳ طی نامه‌ای از سوی وزیر نفت خطاب به وزیر علوم، اساسنامه پیشنهادی پارک جهت تصویب در شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی دریافت شد.

– اساسنامه پارک پس از بررسی توسط دفتر و نهایی شدن در جلسه شماره ۹۳۵ مورخ ۷/۱۰/۹۹ شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی تصویب شد.

– در تاریخ ۹۹/۱۱/۱۴ اساسنامه مصوب پارک توسط دفتر خطاب به سرپرست پارک (آقای مهندس ختلان) ابلاغ شد.

– درتاریخ ۹۹/۲/۱۳ طی نامه ای از دفتر درخواست شد تا نسبت به معرفی و تایید پارک نفت به اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری به منظور ثبت پارک اقدام شود.

– در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۱۵ نامه‌ای با امضای دکتر رحیمی به مدیرعامل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر تایید مجوز پارک و معرفی آن جهت ثبت تاسیس شرکت ارسال شد.

– در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۳ در هیات امنای پارک نام پارک از “پارک علم و فناوری صنعت نفت” به نام “پارک نوآوری و فناوری” تغییر یافت و این تغییر طی نامه مورخ ۱۴۰۰/۴/۵ توسط سرپرست پارک خطاب به دکتر باقری اعلام شد. و موضوع تغییر نام پارک در صورتجلسه کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش مورخ ۱۴۰۰/۳/۲۳ مطرح و در دستور کار شورای گسترش و برنامه‌ریزی قرار گرفت که صورتجلسه آن در حال نهایی شدن می‌باشد.

– در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۹ حکم سرپرست پارک توسط وزیر نفت تمدید شد.

– تاریخ‌هایی که کاربرگ تاسیس پارک به همراه برنامه کاری در دفتر بررسی شده و به متقاضی جهت اعمال اصلاحات بصورت ایمیل ارسال شده است، عبارتند از: ۹۹/۲/۹ – ۹۹/۳/۱۸

– ۹۹/۳/۲۷ (تعداد دفعات بررسی مستندات)

– تاریخ‌ها و تعداد دفعات بررسی و رفت و برگشت اساسنامه پارک عبارتند از: ۹۹/۸/۴ – ۹۹/۹/۱۷ – ۹۹/۱۰/۶ – ۹۹/۱۱/۱۳

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 80 views بار دسته بندی : سیاست تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها