فارس دی پی آر پنجره واحد خدمات بازار سرمایه رونمایی شد - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، پنجره واحد خدمات بازار سرمایه با حضور فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.

محمدعلی دهقان دهنوی در این مراسم با اشاره به سامانه های رونمایی شده در روز جاری گفت: صدور مجوزهای بورسی کاملا الکترونیکی شده و متقاضیان هر لحظه از وضعیت صدور مجوز خود باخبر خواهند بود.

وی افزود: گام بعدی این است که سامانه بورس به سازمان ثبت، روزنامه رسمی، پست و سازمان امور مالیاتی و سایر دستگاه‌های ذیربط به این سامانه  متصل شوند.

دهقان دهنوی با اشاره به راه اندازی میز خدمت الکترونیکی نیز ادامه داد: این میز خدمت فرآیندها، فرم ها و سایر فرآیندهای مرتبط را در خود جای داده است. 

وی ادامه داد: پنجره فوق در محل ساختمان جدید سازمان بورس مستقر شده است و با راه اندازی آن خدماتی که نیاز به مراجعه مکرر دارند، در یک نقطه و مکان ارائه شده که سرعت و سهولت فرآیندها را به دنبال دارد.

دهقان به راه اندازی پنجره واحد الکترونیکی به عنوان دومین پنجره واحد خدمات اشاره کرد و افزود: پنجره فوق جایگزین سامانه سِتان (تبادل اطلاعات نهادهای مالی) موجود خواهد شد، چراکه متاسفانه سامانه ستان با اشکالات زیادی چون کند بودن فرآیندها و عدم امکان مشاهده فرایندها مواجه بود که توانستیم با وارد کردن فرایندها در درون نرم افزار جدید، ارائه خدمات جدیدی را در سازمان شاهد باشیم.

همچنین ذبیح الله خداییان، رییس سازمان ثبت نیز در این مراسم با اشاره به سفرهای استانی رییس قوه قضاییه اعلام کرد: هیچ معامله ای در سازمان ثبت انجام نمی شود مگر اینکه قبل از ثبت سند، مالیات آن پرداخت شده باشد.

وی با بیان اینکه با همکاری دولت و قوه قضاییه دوهزار واحد صنعتی مجدد فعال شده اند، گفت: این نشان می دهد که تعامل دوقوا در حمایت از تولید تا چه اندازه موثر است. 

این مقام  مسئول افزود: هشت هزار دفترخانه در کشور فعال هستند؛ ضمن اینکه با دسترسی بانک ثبت شرکتها به سازمان امور مالیاتی، متصل شده و روزانه شرکتها رصد می شوند. 

به گفته خداییان، از این مسیر صدها میلیارد تومان مالیات وصول می شود.  

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 277 views بار دسته بندی : اقتصاد تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.