فارس دی پی آر افزایش خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی/ رفع نوافق طرح ۳۰۷۰ - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، مصطفی سالاری، روز سه شنبه در سلسله نشست‌های «رؤیای تأمین اجتماعی فراگیر (تأمین اجتماعی دیجیتال با طرح ۳۰۷۰)»، افزود: استفاده از نظرات شرکای اجتماعی به منظور رفع نواقص طرح ۳۰۷۰، یکی از اقداماتی است که در سازمان تأمین اجتماعی انجام شده و هدف از برگزاری این نشست‌ها، استفاده از نظرات و همچنین ارائه گزارش به جامعه هدف که نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شود، است.

وی ادامه داد: آسان‌تر کردن ارائه خدمات به شیوه غیرحضوری متناسب با سطح اطلاعات افراد موضوع مهمی است که باید بیشتر روی آن کار شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه تحول دیجیتالی یک ضرورت محسوب می‌شود، گفت: تأمین اجتماعی به لحاظ اینکه با بخش عمده‌ای از جمعیت کشور در ارتباط است، باید در جهت دیجیتالی شدن اقدامات خود گام اساسی بردارد و در آینده سرعت استفاده از آن را بیشتر کند.

سالاری افزود: در ادامه مسیر و مرحله اول، ایرادات ۳۰ خدمت را رفع می‌کنیم و سپس سراغ غیرحضوری کردن خدمات دیگر می‌رویم.

وی گفت: در طرح ۳۰۷۰ هدف اول ما این است که ۳۰ خدمت کاملاً به صورت غیرحضوری، ارائه و باعث کاهش ۷۰ درصدی مراجعات مردم به شعب تأمین اجتماعی شود البته با آسان‌تر کردن استفاده از شیوه غیرحضوری، قصد داریم آن را به صد درصد برسانیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: شعبات تأمین اجتماعی به نسبت قبل بسیار خلوت، مراجعات مردم نیز کمتر و تعداد خدمت‌ها بیشتر شده و اگر اجرای آن آسان‌تر شود، به طور حتم بهره‌مندی از خدمات تأمین اجتماعی بیشتر خواهد شد.

سالاری با اشاره به اینکه این طرح بی‌ایراد نیست، گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم این طرح اشکالی ندارد که هیچ‌کس و در هیچ شرایطی برای گرفتن ۳۰ خدمت نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشد و با سرعت کافی از خدمات بهره‌مند شود.

وی به پرداخت هزینه ازدواج اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر برای برخورداری از کمک هزینه ازدواج، بیمه‌شدگان حتی نیاز به ثبت درخواست ندارند و صرفاً با اطلاعاتی که سازمان ثبت احوال در اختیار ما می‌گذارد، به صورت خودکار پس از ازدواج در دفاتر ازدواج، این هدیه به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه قصد داریم فرآیند برخورداری از خدمات تأمین اجتماعی را اصلاح و کوتاه‌تر کنیم، گفت: به صورت دائم از سامانه ۱۴۲۰ بازخورد می‌گیریم تا ببینیم کدام سرویس‌ها نارسایی دارند یا باید بهبود پیدا کنند. همچنین دستگاه‌های مختلف نیز در زمینه اجرای طرح ۳۰۷۰ به ما کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: در گام بعدی قصد داریم این طرح را به ۴۰۸۰ تبدیل کنیم به طوری که خدمات غیرحضوری به ۴۰ خدمت و میزان کاهش مراجعات نیز به ۸۰ درصد برسد.

سالاری اظهار داشت: از استارت آپ‌ها می‌خواهیم که بر روی پلتفرم ما سرویس ارائه خدمات غیرحضوری ارائه دهند و گروه‌های جوان برای کمک و آسان‌تر شدن ارائه خدمت به ما کمک کنند.

وی درباره به حاشیه رفتن این طرح گفت: زمانی که بیش از ۹۰ درصد کار انجام، خدمات به صورت غیرحضوری و تمامی سندسازی‌ها نیز انجام شده باشد، احتمال اینکه طرح به حاشیه برود بسیار کم خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در سال ۹۸ اعتبار در نظر گرفته شده در این حوزه ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۹ به ۲ هزار میلیارد افزایش یافت و در سال ۱۴۰۰ نیز این رقم به ۲,۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

سالاری گفت: بر همین اساس بازنشستگان می‌توانند از طریق کانون‌های بازنشستگی نسبت به ثبت‌ نام وام قرض‌الحسنه اقدام کنند همچنین مبلغ در نظر گرفته شده برای وام بازنشستگان در سال جاری از ۵ به ۷ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان همیشگی خواهد بود، افزود: این موضوع با تغییرات و جابجایی در سازمان ارتباطی ندارد و در زمانی که مبلغی به عنوان حقوق افراد اضافه می‌شود دیگر نمی‌توان کسر کرد به قول معروف کسی جرأت این کار را نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پایان به بیمه رانندگان تاکسی اشاره کرد و گفت: در این زمینه ما تفاهمنامه سه جانبه‌ای را با سازمان برنامه بودجه و شهرداری در رابطه با رانندگان تاکسی و رانندگان حمل و نقل بین شهری امضا کرده‌ایم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.