فارس دی پی آر حمایت از فناوری‌ها و نوآوری‌های دفاعی و نظامی کشور - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، مجموعه دفاعی کشور توسعه زیست بوم نوآوری را دنبال می‌کند و صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری‌های دفاعی به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های نظام نوآوری بومی به عنوان یک نهاد تسهیل‌گر، میانجی و شتاب دهنده در حال فعالیت است.

وزارت دفاع بخش عمده‌ای از مأموریت خود را حمایت از دستیابی به فناوری‌های نوین چه در حوزه‌های دفاعی، نظامی تا حوزه‌های امنیت کشور مثل امنیت غذایی و … قرار داده است.

این صندوق خدمات و حمایت‌های مختلفی را از ابتدای زنجیره ارزش ایده تا دستیابی به محصول و مراحل انتهایی ارائه می‌کند. این حمایت‌ها عبارت است از حمایت از پژوهشگران، حمایت از پایان نامه‌ها و دوره‌های پسادکتری، ارائه فرصت‌های مطالعاتی به اساتید و طرح‌های پژوهانه.

کسر از خدمت سربازی یا جایگزین خدمت برای پژوهشگران و دانشجویان، حمایت از استارت اپ ها و ایده‌ها، اعطای فاند و کمک‌های بلاعوض و کمک به ایجاد هسته و تیم و همچنین ارائه تسهیلات کم بهره از دیگر تسهیلات اعطایی صندوق صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری‌های دفاعی به شمار می‌رود.

کمک به تجاری سازی محصولات در حوزه نظامی، دفاعی و در حوزه ملی نیز در دستور کار این صندوق قرار دارد.

این صندوق حمایتی این هدف را دنبال می‌کند که فاصله بین بازار تا بخشی که می‌تواند دانش را تولید کند، به حداقل برساند و با ایجاد یک ارتباط هدفمند و مدیریت منابع مالی بیشترین اثرگذاری را در عرصه علم و فناوری کشور داشته باشند.

مسئولان صندوق حمایت از تحقیقات صنایع دفاعی اعلام کرده اند هرچه ریسک طرح‌های فناورانه پژوهشی ارائه شده از سوی محققان بالاتر باشد، نرخ ارزش افزوده که در حوزه تسهیلات داده می‌شود، کمتر است. به گفته آنها بخشی از ریسک طرح‌های پژوهشی باید پذیرفته شود، تا دانش بنیان‌ها جسارت ورود به طرح‌های خلاقانه تر را داشته باشند.

این صندوق در حوزه سرمایه گذاری تا ۴۹ درصد مبلغ پروژه را تأمین می‌کند و در سود و زیان هم شریک است و حمایت از استارتاپ ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان صورت می‌گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 231 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 9 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها