فارس دی پی آر حمایت مالی از تکمیل خط تولید محصولات فناوری - فارس دی پی آر

محمد صادق خیاطیان در گفتگو با فارس دی پی آر، با اعلام اینکه به زودی فراخوان بسته رشد تولید دانش بنیان‌ها اعلام می‌شود، گفت: این بسته متناسب با شعار سال تدوین شده و به تصویب هیأت عامل صندوق نیز رسیده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به توافق با ۴ بانک عامل در ارتباط با بسته رشد تولید گفت: مقرر شده است که با معرفی ما و ضمانتی که ما در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهیم، حدود ۱۰ همت را از منابع بانکی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم و انتظار داریم این ۱۰ همت منجر به افزایش فروش شرکت‌های دانش بنیان در حدود ۱۰۰ همت بشود.

خیاطیان بیان کرد: به طور مثال یک بانک دولتی اعلام آمادگی کرده در راستای سیاست‌های صندوق نوآوری در زمینه رشد تولید دانش‌‎بنیان، به میزان ۵ هزار میلیارد تومان از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند. این بانک تاکید کرده اگر دانش بنیان‌ها نیازمند منابع بیشتری هم باشند، تأمین خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک بانک خصوصی نیز در راستای اجرای برنامه رشد تولید شرکت‌های دانش‌بنیان باهدف تحقق شعار «مهارم تورم، رشد تولید»، تفاهم‌نامه مشترکی را با صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد کرد که بر اساس آن، ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص خواهد داد.

خیاطیان افزود: در این بسته هدفگذاری کرده ایم که از حدود هزار شرکتی که حداقل ۲ برابر رشد فروش داشته باشند، حمایت کنیم که این امر هم به صورت فراخوان اعلام می‌شود و هم همکارانم به صورت فعالانه جستجو می‌کنند که چه شرکت‌هایی مشمول بسته رشد تولید خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین شرکت‌هایی که توانمندی صادراتی می‌توانند داشته باشند و قابلیت صادراتی دارند، مشمول بسته خواهند شد. از سوی دیگر شرکت‌هایی که خط تولیدشان تکمیل نشده و اگر ما کمک کنیم این خط تولید تکمیل و منجر به رشد تولید آنها می‌شود، واجد شرایط حمایت‌های صندوق براساس بسته رشد تولید قرار دارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 303 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 13 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.