فارس دی پی آر خواهان همکاری ایران در توسعه گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت هستیم - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جوزف ویکتور ادوین، روحانی مسیحی و مدیر گروه مطالعات اسلامی دانشگاه ویدیا جوتی دهلی‌نو و سردبیر فصلنامه «سلام» با حجت‌الاسلام مهدوی‌پور، نماینده دفتر مقام معظم رهبری در دهلی‌نو و محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی کشورمان، دیدار کرد.

جوزف ویکتور ادوین که به تازگی کتابی تحت عنوان «روح تازه در روابط مسلمان ومسیحی در هند» منتشر کرده است با اشاره به مشترکات موجود بین اسلام و مسیحیت گفت: روح حاکم بر معنویت و عرفان اسلامی مسیحی به ویژه در هند امکان و فضای مناسبی از تعامل و فهم مشترک را فراهم کرده است و به جهت اهمیت این موضوع، بخش مطالعات اسلامی دانشگاه مسیحی ویدیا جوتی همواره به موضوع مطالعات تطبیقی و راه‌اندازی فرصت‌ گفت‌وگوهای دینی اسلام مسیحی توجه جدی داشته و تاکنون ارتباطات و تعاملات خوبی با مسلمانان شکل گرفته است.

وی ضمن تشکر از همکاری‌های گذشته مراکز فرهنگی ایران با این دانشگاه خواستار مشارکت بیشتر ایران در توسعه و گسترش گفت‌وگوهای اسلامی مسیحی در هند شد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور نیز در این دیدار، ضمن تشریح دیدگاه شیعه و مقام معظم رهبری در تعاملات دینی فرهنگی میان مسلمانان و مسیحیان، همزیستی دینی پیروان ادیان در هند را یک ضروت و سازوکار مهم در جامعه متکثر هند خواند.

وی همچنین، اعلام آمادگی کرد تا با فراهم سازی امکان تعاملات و ارتباطات هرچه بیشتر میان علما و اندیشمندان ایرانی و هندی، فضای گفت‌وگو و تعامل بیشتری شکل گیرد.

آموزش زبان فارسی در دانشگاه ویدیا جوتی

ربانی، رایزن فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو با بیان سیاست‌ها و اقدامات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در زمینه گفت‌وگوهای دینی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از گفت‌وگوهای دینی در سازمان در حوزه گفت‌وگوهای اسلامی مسیحی با واتیکان و سایر کشورها بوده و تاکنون این گفت‌وگوها دستاوردهای ارزشمندی در شکل گیری تفاهم و همکاری به دنبال داشته است.

وی افزود: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو آماده همکاری در زمینه‌های برپایی کارگاه‌های آموزشی در حوزه مطالعات تطبیقی ادیان، بسترسازی مبادله استاد و دانشجو با دانشگاه‌های ایران و همچنین، راه‌اندازی دوره‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه ویدیا جوتی است.

در پایان این دیدار مقرر شد؛ برنامه همکاری‌های مشترک سالانه توسط طرفین ارائه و پس از بررسی و توافق زمینه‌های اجرایی و همکاری مشترک آن فراهم شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 98 views بار دسته بندی : دین و آیین تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها