فارس دی پی آر سازمان قضایی نیروهای مسلح در کاهش پرونده‌ها موفق بوده است - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان با قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد اظهار داشت: عملیات روانی و توطئه‌های دشمنان برای ناامید کردن مردم در پای صندوق‌های رأی انتخابات اخیر، در طول دوران انقلاب بی‌سابقه بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود پیشگیری از وقوع جرم را جزو رسالت و برنامه‌های اولویت‌دار سازمان قضائی نیروهای مسلح خواند و گفت: اقدامات سازمان قضائی نیروهای مسلح کاملاً پیشگیرانه بوده و در همان ابتدا با پدیده جرم برخورد نمی‌کنیم و به یک معنا جنبش آگاه‌سازی در نیروهای مسلح راه انداخته‌ایم.

بهرامی از کاهش ۱۰ درصدی وقوع جرایم نیروهای مسلح خبر داد و افزود: بر اساس اعلام معاون راهبردی قوه قضائیه، سازمان قضائی نیروهای مسلح در کاهش پرونده‌ها نیز پیش‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه هم و غم‌مان پیشگیری از وقوع جرم است، عنوان کرد: اگر در نیروهای مسلح کسی مرتکب جرم شود با اقدامات اصلاحی و یا احیاناً تحمل مجازات او را به بدنه سازمان برگردانده و آخرین مرحله، برخورد قضائی است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه کار دادسراها و دادگاه‌های نظامی از جهاتی سخت‌تر از دادگستری است، ادامه داد: برخورد قضائی با نظامیان ظرافت خاص خود را می‌طلبد چراکه اگر با نگاه روانشناسی و جامعه شناسی به آسیب‌های نیروهای مسلح ورود نشود، مشکلاتی به دنبال خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از همراهی فرماندهان با دستگاه قضا گفت: تا دو سال گذشته متصدی امر پیشگیری از وقوع جرم بودیم و چهار برنامه پنج ساله را پیش‌بینی و تدوین کردیم اما در برنامه جدید، پیشگیری را به بطن نیروهای مسلح بردیم.

بهرامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ستاد کل نیروهای مسلح با همراهی سازمان قضائی نیروهای مسلح متصدی پیشگیری از وقوع جرایم است، افزود: الان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع مرتباً اقدامات خود را به سازمان گزارش داده تا جرمی اتفاق نیفتد.

وی توجه به مسائل فرهنگی را جزو برنامه‌های اولویت‌دار سازمان قضائی نیروهای مسلح دانست و اظهار کرد: برگزاری نماز جماعت و کلاس‌های آموزشی و اخلاقی ویژه سربازان و کارکنان از جمله اقدامات این حوزه بوده تا تخلفات اداری همواره کاهش یابد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 78 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها