فارس دی پی آر شفافیت در «پروژه های پژوهشی» با راه اندازی ‌سامانه ملی - فارس دی پی آر

محمد سعید سیف در گفتگو با فارس دی پی آر، با اشاره به اینکه یکی از راه‌های بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه ساماندهی نیازها و اولویت‌های پژوهشی صنایع و شرکت‌ها و همچنین آگاه کردن جامعه دانشگاهی از این نیازها است، اظهار داشت: به همین منظور به تازگی برای اطلاع جامعه دانشگاهی کشور سامانه ساجد راه اندازی شد. تاکنون چنین ساختاری وجود نداشت و دانشگاه ها به سختی می توانستند از نیازهای پژوهشی وزارتخانه ها و بخش های خصوصی مطلع شوند.

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم با بیان اینکه تا این لحظه حدود ۱۰۰ نیاز پژوهشی در حوزه های مختلف اعم‌از علوم انسانی و فنی و مهندسی و … از سوی بخش های خصوصی و دولتی اعم‌ از وزارتخانه ها در این‌سامانه به ثبت رسیده است، گفت: این‌ تازه اول راه است و درخواست ما از صنایع، بخش‌های دولتی و خصوصی این است که مشارکت فعال تری در ثبت نیازهای خود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعضای هیات علمی، محققان و پژوهشگران به این سامانه‌ دسترسی دارند و به صورت آنلاین می توانند نیازهای پژوهشی کشور را رصد و در صورت تمایل برای انجام‌پروژه اقدام و مشارکت کنند.

مدیر کل دفترارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم با اشاره‌ به اینکه راه اندازی این‌سامانه از پراکنده کاری ها در حوزه پژوهشی جلوگیری می کند، گفت: از دیگر محاسن این سامانه، شفافیت در اعلام نیازها و مطلع شدن پژوهشگران به مساوات است چرا که برخی اساتید قبلا اذعان داشتند از پروژه های پژوهشی مطلع نمی شویم.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای ثبت نیازها و اولویت‌های پژوهشی، صنعتی و کاربردی و همچنین اطلاع از نیازها و اولویت‌های پژوهشی صنعتی و کاربردی صنایع، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به سامانه ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه (ساجد) به نشانی الکترونیکی https://sajed.msrt.ir مراجعه کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : حوزه و دانشگاه تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها