فارس دی پی آر ضرورت پایبندی حوزه های علمیه خواهران به استانداردهای پژوهشی - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران در افق ۱۴۱۴ باید به مرجعیت علمی مسائل زنان و خانواده دست یابند، گفت: گام نخست این افق در برنامه پنج‌ساله پژوهشی، استانداردسازی و رفع آسیبب‌ها است.

وی افزود: در گام پنج‌ساله دوم باید بتوانیم مجموعه‌ای از کارشناسان دینی و حجمی از فعالیت‌های پژوهشی داشته باشیم و در گام سوم به تولیدگر دانش تبدیل شویم تا به عنوان مثال کتاب‌های درسی حوزه را بانوان فاضله بنویسند.

بهجت پور در تبیین گام نخست این افق بر ضرورت حفظ و پایبندی به استانداردها تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت طلبه را جهت پژوهشگری ارتقا دهیم و سخت‌گیرانه‌ترین استانداردها را برای پژوهش داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عرصه پژوهش را پیشران آینده درخشان حوزه‌های علمیه خواهران دانست و گفت: اگر قرار است در سال ۱۴۱۴ به جریانی تبدیل شویم که در مسائل زن و خانواده نقش محوری را داشته باشد، باید جرقه‌های آن را در فعالیت‌های حرفه‌ای پژوهشی مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه دستیابی به مرجعیت علمی نباید سهل تلقی شود، اضافه کرد: از روزی که حوزه‌های علمیه خواهران تشکیل شده است، نگاه‌ها متوجه این قله بوده است، اما رسیدن به آن نیازمند تحقق عناصر فراوان و اقدامات متعدد آموزشی، پژوهشی و تربیتی است.

بهجت‌پور انبوه‌کاری و کثرت‌گرایی را برخی از چالش‌های دستیابی به این هدف دانست و گفت: باید افراد بااستعداد وارد حوزه شوند تا نظام آموزشی دچار افت نشود.

وی با اشاره به ضرورت بازخوانی، طراحی و اجرای نظام جامع پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: برای تدوین نظام جامع پژوهشی باید نظام‌های پژوهشی مختلف دنیا را شناسایی و مطالعه کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : حوزه و دانشگاه تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها