فارس دی پی آر عدم افزایش پرونده های قضائی مددجویان کمیته امداد - فارس دی پی آر

جعفر صباغیان در گفتگو با فارس دی پی آر در مورد پرونده‌های قضائی مددجویان کمیته امداد، اظهار داشت: مهم‌ترین پرونده‌های خانواده مددجویان کمیته امداد در مورد طلاق، عدم امکان سازش، نکاح، مهریه، نفقه، استرداد جهیزیه، حضانت و ملاقات فرزندان، اثبات زوجیت و… است.

وی افزود: در مجموع در سال گذشته ۲ هزار و ۴۳۸ پرونده مطرح شده در دستگاه قضائی وجود داشته که بالغ بر ۷۰ درصد این پرونده‌ها مختومه شده و ۳۰ درصد باقی مانده که در حال پیگیری است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد تاکید کرد: امیدواریم این تعداد پرونده نیز به زودی از سوی دستگاه قضا تعیین تکلیف شود و پیگیری‌هایی که وکلای نیکوکار انجام می‌دهند این پرونده را به نتیجه برساند.

به گفته وی، دستگاه قضائی و قضات همکاری خوبی با مددجویان کمیته امداد دارند و دغدغه آنها نسبت به محرومین و مددجویان باعث تعیین تکلیف و پیگیری پرونده‌ها می‌شود.

صباغیان اظهار داشت: به رغم اینکه مشکلات معیشتی مددجویان و نیازهای اقتصادی آنها زیاد است اما خوشبختانه افزایش تولید پرونده چشمگیری نسبت به سال گذشته نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: خانواده مددجویان، قدرشناس کمک‌هایی که از سوی نظام به آنها می‌شود هستند و سعی می‌کنند با حداقل‌هایی که دارند زندگی خود را دنبال کنند مگر جایی که واقعاً به مشکل بخورند و حقوقشان تضییع شود که در این صورت منجر به صدور پرونده و پیگیری قضائی توسط آنها می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد گفت: بنابراین در مجموع با افزایش پرونده‌های قضائی مواجه نبودیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.