فارس دی پی آر اجرای بزرگترین طرح استحصال هیدروژن سبز جهان در قزاقستان - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از نیواطلس، در این مجموعه با استفاده از نور خورشید و انرژی باد، سالانه سه میلیون تن هیدروژن سبز تولید می‌شود که برای تولید حدود ۴۵ گیگاوات برق کافی است.

در قزاقستان دشت‌های وسیع سبزی وجود دارد که به طور دائم در آنها باد می‌وزد و معمولاً آب و هوای آفتابی دارند. میزان تولید انرژی‌های تجدید پذیر در این مجموعه دو برابر مجموعه‌های مشابه در استرالیا و پنج برابر مجموعه انجیکس در برزیل است.

در حال حاضر بزرگترین کارخانه تولید هیدروژن سبز جهان در کانادا قرار دارد که حداکثر ظرفیت تولید آن از ۲۰ مگاوات فراتر نمی‌رود. فعلاً قرارداد اولیه اجرای این طرح با دولت قزاقستان منعقد شده و انتظار می‌رود فرایند مهندسی، خریدها و روندهای تأمین مالی این طرح سه تا پنج سال طول بکشد. همچنین برای ساخت و تکمیل این مجموعه پنج سال زمان در نظر گرفته شده است.

قزاقستان نهمین کشور بزرگ جهان است که از نظر کم بودن تراکم جمعیت در دنیا رتبه هجدهم را دارد. در هر یک کیلومتر مربع این کشور تنها هفت نفر زندگی می‌کنند. لذا زمین‌های زیادی در این کشور برای راه اندازی و نصب توربین‌های بادی و صفحات خورشیدی وجود دارد. این کشور از نظر اقتصادی نیز شرایط خوبی دارد و درآمد خود را از محل صادرات پتروشیمی و نفت خام تأمین می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.