فارس دی پی آر توسعه میادین نفتی با دستگاه ایرانی/ جلوگیری از انفجار حین حفاری - فارس دی پی آر

عباسعلی گرجی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان به فارس دی پی آر گفت: این شرکت اولین و تنها شرکت دانش بنیان ایرانی در زمینه طراحی، ساخت و نصب و تعمیرات انواع «تاپ درایو دکل‌های حفاری نفت» است که برای توسعه میادین نفتی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه «تاپ درایو» یکی از ماشین آلات کلیدی و مهم در صنعت نفت است که بهره برداری از آن علاوه بر افزایش سرعت عملیات حفاری از نظر ایمنی نیز بسیار مهم و باعث جلوگیری از حوادث حین حفاری نظیر کنترل انفجار ناشی از وجود حفره‌های گازی در عملیات حفاری چاه‌های نفت می‌ شود، گفت: از این محصول در صنعت نفت و برای توسعه میدان‌های نفتی اکتشاف شده اعم از میدان‌های خشکی و دریایی استفاده می‌شود.

گرجی خاطر نشان کرد: در این شرکت می توان سالانه بین ۵ تا ۸ دستگاه تاپ درایو را آماده سازی کرده تا تحویل شرکتهای حفاری گردد.

وی با بیان اینکه نیاز به این تاپ درایو به شدت تابع سیاست‌های وزارت نفت و برنامه‌های تولید نفت است، گفت: بر اساس آمار موجود، کل ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران به ۳۰ عدد تاپ درایو نیاز دارد که بحث انجام تعمیرات اساسی و جایگزینی تاپ درایوهای مستعمل با دستگاه نو نیز به این تعداد اضافه می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت، تولید تاپ درایو در این شرکت باعث شده که کشور ایران در رده کشورهای تولید کننده تاپ درایو قرار گیرد. البته تعداد این کشورها در دنیا محدود است که عمدتاً شامل امریکا، نروژ و چند کشور محدود اروپایی می‌شوند.

وی اضافه کرد: در داخل کشور تنها تولید کننده تاپ درایو در ایران هستیم و کشور را بی‌نیاز از محصولات خارجی کردیم.

گرجی با اشاره به ویژگی‌های این محصول گفت: تاپ درایو این شرکت، مجهز به دو واحد قدرت هیدرولیکی (HPU) است که یکی از آنها آماده به کار و دیگری در صورت ایجاد هر گونه اشکال در واحد قدرت هیدرولیکی وارد مدار شده و احتمال توقف عملیات حفاری را به حداقل می‌رساند.

به گفته رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان تولید کننده تاپ درایو، قابلیت نصب دستگاه بر روی انواع دکل های حفاری موجود در ایران در کمترین زمان و با حداقل اصلاحات لازم بر روی دکل با قابلیت لوله گذاری سریع وآسان و کاهش زمان عملیات حفاری، جابجایی آسان به دلیل سبک و کم حجم بودن دستگاه از ویژگی های این محصول ایرانی به شمار می رود.

گرجی افزود: قیمت پایین تمام شده این محصول عمده‌ترین مزیت رقابتی محصول تولیدی این شرکت محسوب می شود که مطابق با استانداردهای نفتی به تولید رسیده است.

وی گفت: این محصول مجهز به سیستم سویول یکپارچه، واش پایپ براساس استاندارد P500 است و می توان با کمترین جابجایی و در حداقل زمان ممکن دستگاه را تعمیر و نگهداری کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 86 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 17 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها